برد دورتمند ٬ لیورپول را مدعی میکند

برد دورتمند ٬ لیورپول را مدعی میکند
برد دورتمند ٬ لیورپول را مدعی میکند

برد دورتمند ٬ لیورپول را مدعی میکند 

 

فوتبال جهان :

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، در کنفرانس مطبوعاتی اش پیش از دیدار مقابل بروسیا دورتموند، در مورد روبرو شدن با تیم سابقش، احتمال خوشحالی کردن بعد از گلزنی و …صحبت کرد.
لیورپول مدعی نیست ، مگر دورتموند را ببرد
امشب در مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ اروپا بروسیا دورتموند در حالی از ساعت ۲۳:۲۰ میزبان لیورپول است که حضور دوباره یورگن کلوپ در وست‌فالن به مهم‌ترین سوژه حاشیه‌ای این مسابقه تبدیل شده است. این مربی ۴۸ ساله آلمانی که امشب در رأس کادر فنی قرمزپوشان انگلیسی پا به استادیوم سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند می‌گذارد، تا قبل از شروع فصل جاری بوندسلیگا به مدت هفت سال پیاپی سکان هدایت زردپوشان وست‌فالن را بر عهده داشت.
او شب گذشته در محاصره بیش از پنجاه نفر از طرفدارانش که به عشق او به هتل محل اقامت کاروان لیورپولی‌ها آمده بودند، با همان اخلاق منحصر بفردش و حال و هوایی را که خلأ آن در بوندسلیگا از زمان رفتن او از آلمان احساس می‌شود، با لبخند وارد سالن کنفرانس مطبوعاتی شد و بعد از دست تکان دادن و خوش و بش با خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ گفت.

ارزیابی تیم حریف:
-دورتموند سبک بازی جالبی را ابداع کرده ولی اینطور نیست که بدون دخالت ما بتوانند در زمین جولان دهند. اینطور نیست که ما ندانیم آنها چه می‌کنند. من به غیر از وایلگل و کاسترو، بقیه را در تمرینات دیده‌ام و با همکارانم شیوه بازی آنها را زیر نظر قرار داده‌ایم. دورتموند پیشرفت کرده و بازی زیبایی ارائه می‌کند؛ اما نه آنقدر خوب که بترسیم فردا وارد زمین شویم. بله، آنها تیم خوبی هستند، شانس بیشتری برای پیروزی دارند، در طول فصل جاری در مقایسه با ما خیلی بهتر و با ثبات کار کرده‌اند، شرایطش را دارند که سه‌گانه را ببرند، همه اینها درست؛ اما ما فقط در لیگ اروپا مقابل آنها قرار خواهیم گرفت و این تنها فرصتی که است که بتوانیم خودمان را نشان دهیم. فردا در میدان گپ کوچکی با هم خواهیم زد!
برنامه‌ات برای شادی بعد از گل:
-من تا کنون هیچگاه در زندگی‌ام برنامه‌ریزی نکرده‌ام چطور شادی کنم، اما اگر فردا فرصت آن دست دهد، خیلی معمولی شادی خواهم کرد؛ چنانچه همیشه با توجه به شرایط اینکار را کرده‌ام. البته دیگران در استادیوم هم باید همینگونه باشند. هانس یواخیم واتسکه در این زمینه تذکرات لازم را داده است.

بازگشت به دورتموند:
-من هیچ توقعی ندارم. هیچکس نباید وقتی وارد زمین می‌شوم هلهله کند، احتیاجی به این کار ندارم. اوایل خودمان هم همیشه مقابل دوستانمان بازی می‌کردیم و هیچگاه هم مشکلی پیش نمی‌آمد. من تیم خودم را آماده می‌کنم و اصلا بخاطر همین اینجا هستم. روز نخست حضورم در اینجا احساسی سپری شد اما نمی‌گذارم غرق در احساسات و خاطرات شوم.

شانس لیورپول برای قهرمانی:
-فکر نمی‌کنم ما شانسی برای بردن جام داشته باشیم اما چنانچه دورتموند را -که یکی از قوی‌ترین تیم‌های این تورنمنت است- شکست دهیم، آنگاه شاید یکی از مدعیان باشیم. با این حال من در این طبقه‌بندی‌ها فکر نمی‌کنم. اصلا چرا الان باید به دور بعدی فکر کنم؟ ما فعلا با دورتموند بلندترین کوه ممکن را سد راه خود داریم و این یک چالش بسیار بزرگ است. البته امیدوارم برای هر دو طرف این گونه باشد!

موقعیت دو تیم نسبت به هم:
– ما تا اینجا هیچ یک از بازی‌هایمان در لیگ اروپا را واگذار نکرده‌ایم. برای این مسابقه هم آماده هستیم؛ البته به مقداری شانس هم نیاز است! برای دورتموند گوندوگان، هوملس و سوکراتیس بازمی‌گردند، آن هم با استراحت کافی. آنها آخر هفته را استراحت کرده‌اند اما در ترکیب تیم من هیچکس آخر هفته را استراحت نکرد.
ما باید مراقب لحظه لحظه بازی فردا باشیم، می‌دانیم که اگر خوب نباشیم، حریف آسانی برای دورتموند خواهیم بود. بنابراین باید یک فوتبال بسیار سطح بالا ارائه کنیم؛ تنها در اینصورت شانس خواهیم داشت؛ آنگاه بازی نزدیک و رقابت تنگاتنگی را شاهد خواهیم بود و این همان چیزی است که می‌خواهیم.
گفتنی است در پایان وقتی که یک خبرنگار ژاپنی در میان سوالات مربوط به بازی بلند شد و درمورد شینجی کاگاوا پرسید، کلوپ به شوخی گفت:” بسیار خوب، این سوالی بود که الان همه حاضران در سالن مایلند درمورد آن بشنوند. احیانا کسی از یک روزنامه لهستانی هم اینجا نیست؟ آنگاه می‌تواند درمورد لوکاس پیشچک هم صحبت کنیم.” که در این لحظه سالن از خنده منفجر شد!

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برد دورتمند ٬ لیورپول را مدعی میکند”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *