قطر برای دومین دوره متوالی قهرمان آسیا شد

تیم ملی قطر با شکست سه بر یک اردن برای دومین سال متوالی به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا رسید تا این‌بار به عنوان میزبان مسابقات جام قهرمانی را بالای سر ببرد،

اکرم عفیف مهاجم تیم ملی قطر در این مسابقه هت‌تریک کرد و تا علاوه بر تاثیرگذاری در قهرمانی تیم ملی‌کشورش عنوان آقای گلی و  عنوان بهترین بازیکن جام را هم به دست آورد .

یم ملی قطر بازی را با هجومی و مسلط آغاز کرد و حملات منظم و هدفمندی را روی دروازه اردن شکل می‌داد که با ادامه این روند و هوش بالای اکرم عفیف به پنالتی رسید و خود او پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و گل اول قطر را به ثمر رساند.

در ادامه نیمه نخست قطری‌ها همچنان روی توپ و میدان مسلط بودند و اجازه ندادند اردنی ها موقعیت چندان جدی روی دروازه ایجاد کنند و تنها دو موقعیت روی خلاقیت موسی التعمری برای اردنی ها ایجاد شد تا قطر نیمه نخست را با نتیجه یک بر صفر با برتری به پایان برساند.

نیمه دوم اما متفاوت بود و اردنی ها خیلی خوب بازی را شروع کردند و حملات دامنه داری را روی دروازه قطر شکل دادند که واکنش‌های فوق‌العاده مشعل برشام مانع گلزنی اردنی ها شد تا در نهایت در دقیقه ۶۷ یزان النعیمات روی اشتباه مدافع قطری داخل محوطه صاحب توپ شد و با ضربه محکم روی پا توپ را به گل تبدیل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

در حالی که بازی در اختیار اردنی ها قرار داشت و تیم برتر میدان بودند روی حرکت المعز علی و بی دقتی مدافع اردن بار دیگر پنالتی به سود قطر اعلام شد و مجدد اکرم عفیف بود که از روی نقطه پنالتی گل برتری قطر را به ثمر رساند تا قطر خیلی زود مجدد به برتری برسد.

در دقیقه ۳+۹۰ مسابقه بار دیگر اکرم عفیف با نفوذ به عمق خط دفاعی اردن و جا گذاشتن دروازه‌بان اردن او را مجبور کرد تا خطای پنالتی انجام دهد و خودش مجدد پشت توپ قرار گرفت و با گل کردن ۳ پنالتی در این مسابقه موفق شد هت‌ترکی کند و شب خوب خود را کامل کند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “قطر برای دومین دوره متوالی قهرمان آسیا شد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *