مسی بهترین بازیکن جام جهانی

در جام جهانی قطر شاهد نمایش بسیار خوبی از سوی برخی تیم‌ها و بازیکنان آنها نظیر مراکش، کرواسی، انگلیس و … بودیم ولی وقتی صحبت انتخاب بهترین بازیکن جام باشد، گزینه‌های محدود می‌شوند و می‌توان به سه نام ویژه اشاره کرد.
لوکا موردیچ در ۳۷ سالگی توانست بار دیگر با کرواسی به جمع ۴ تیم جهان برسد و این دستاورد او را بار دیگر به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جام مطرح کرده است. کاپیتان کرواسی در قطر رهبر تیمش بود و هم در فاز دفاعی و هم در فاز هجومی مهره کلیدی دالیچ بود.
امباپه در ۲۴ سالگی توانست در قطر رکورد پله را که ۸ گل پیش از ۲۴ سالگی در جام جهانی به ثمر رسانده بود را بشکند و با هت‌تریک در فینال خودش را در جوانی به بازیکنی دست نیافتنی در تاریخ فوتبال بدل کرد. نمایش امباپه در قطر با اینکه به کسب عنوان بهترین بازیکن جام منتهی نشد، فراموش نشدنی باقی می‌ماند و جایگاه او را در تاریخ مستحکم‌تر کرد.
درنهایت به لیونل مسی می‌رسیم که توانست یک گل کمتر از امباپه ستاره فرانسه برساند و با ۷ گل رقابت‌های جام جهانی را تمام کرد. اگرچه ۴ گل این اسطوره فوتبال آرژانتین از روی نقطه پنالتی ثبت شد اما نسل‌های آینده جام جهانی قطر را با یک اسم ویژه به یاد می‌آورند و آن هم کسی نیست جز لیونل مسی. مسی با گلزنی در فینال جام جهانی به اولین بازیکنی تبدیل شد که در تمامی مراحل حذفی مهم‌ترین فستیوال فوتبال جهان گلزنی کرده است. او بالاخره توانست جام جهانی را هم به کلکسیون افتخارات پرشمارش اضافه کند تا حالا خیلی‌ها او را بدون ترس بهترین بازیکن تاریخ بدانند. شماره ۱۰ آلبی‌سلسته شانس اصلی برای کسب عنوان توپ طلایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود و این عنوان را هم به نام خود زد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مسی بهترین بازیکن جام جهانی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *