حذف تبلیغات نیمار در کشور عربستان

نیمار
نیمار

حذف تبلیغات نیمار در کشور عربستان

اخیراً بیلبوردهای تبلیغاتی رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد در سرتاسر دنیا، با تصاویری از نیمار، مهاجم برزیلی باشگاه بارسلونا، دیده می‌شود‌ اما حالا این تبلیغات در شهر مکه عربستان سعودی دردسرساز شده و همین مشکل باعث شده تا تمام بیلبوردهای مک دونالد با چهره نیمار از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

طبق اعلام روزنامه محلي مكه، دليل تصميم‌گيري براي برداشتن اين بيلبوردها، به اين خاطر بوده كه گويا از نظر مسئولان، اين تبليغ، «قداست مذهبي» شهر مكه را كه يكي از زيارتگاه‌هاي اصلي مسلمانان است زير سؤال برده است. گويا بعد از آنكه كمپين‌هاي انتقادي متفاوتي عليه اين بيلبورد تبليغاتي كه در آن، تصويري از نيمار ديده مي‌شود مطرح شده، مسئولان رستوران‌هاي زنجيره‌اي مك دونالد، اين تبليغات را از سطح شهر مكه جمع كرده چرا كه به گفته مسئولان عربستاني اين تبليغ به پرستيژ مذهبي شهر مكه آسيب رسانده.

عثمان مالي، يكي از مسئولان شهرداري مكه، با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد كه آنها مسئولان رستوران آمريكايي مك دونالد را در جريان اتفاقات رخ داده و بازتاب طيف گسترده‌اي از انتقادات از اين تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي قرار دادند و در عين حال يادآوري كرد كه از ارگان‌هاي مرتبط خواهند خواست كه در آينده با توجه به جايگاه شهر مكه و احساسات مسلمانان، مسائلي اين‌چنيني را بيشتر مد نظر داشته باشند.

در اين ميان، نه هيچ يك از مقامات و نه هيچ يك از مديران مك دونالد در اين رابطه واكنشي نشان نداده‌اند و اين در حالي است كه نيمار بارها و بارها در زمين چمن، اعتقادش به دين مسيحيت را ابراز كرده و نشان داده كه اعتقادات مذهبي متعصبانه‌اي دارد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حذف تبلیغات نیمار در کشور عربستان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *