صعود دورتموند در جام حذفی با در هم کوبیدن پادربورن

بروسیا دورتموند با پیروزی ۷-۱ مقابل پادربورن، به مرحله بعدی رقابت های جام حذفی آلمان صعود کردند.

شاگردان توماس توخل در این دیدار ابتدا از حریف عقب افتادند اما در ادامه ۷ بار دروازه پادربورن را باز کردند و به یک پیروزی پرگل دست پیدا کردند.
از ابتدای بازی این دورتموند بود که حمله می‌کرد و دقیقه ۹ ایلکای گوندوگان نخستین فرصت خطرناک این مسابقه را پدید آورد. اما ضربه این بازیکن با دخالت مدافعان حریف مماس با تیر عمودی دروازه به کرنر رفت. با اینکه زردهای میزبان مالکیت توپ و میدان را در اختیار خود داشتند، اما دقیقه ۱۳ بروکنر با استفاده از فضاهای خالی عقب زمین دورتموند و به لطف تعلل سوکراتیس به سمت دروازه این تیم یورش برد اما در آخرین لحظات اشملتسر از راه رسید و توپ را با سر دفع کرد.
دقیقه ۲۱ پاس اشتباه گوندوگان و ضعف قابل تامل رومان بورکی توپ را به سرجان لاکیچ تقدیم کرد و این بازیکن توانست نخستین گل این مسابقه را نصیب پادربورن کند. این برتری دوامی نداشت چرا که آدریان راموس دقیقه ۲۵ موفق شد روی پاس سرعتی گونزالو کاسترو بازی را به تساوی بکشاند. تنها پنج دقیقه از این گل گذشته بود که این بار خود کاسترو با یک حرکت آکروباتیک توپ را به گوشه سمت چپ دروازه پاردبورن شوت کرد و نتیجه ۲ بر ۱ شد.
در ادامه هوملس و مخیتاریان هم حملاتی را برای دورتموند ترتیب دادند که هیچ کدام به قدر کافی زهردار نبود و به نتیجه نرسید. دو دقیقه قبل از پایان نیمه اول کاگاوا روی یک رفت و برگشت با کاسترو دورتموند را سه گله کرد تا توخل با خیال راحت به رختکن برود.
با شروع نیمه دوم وایگل موقعیت خوبی را برای مخیتاریان ساخته و پرداخته کرد اما پاس این مهاجم ارمنی به کاسترو نرسید، با این حال گینتر از پشت سر توپ را گرفت ولی شوت او با اختلاف کمی راهی اوت شد. در این دقایق صحنه عجیبی اتفاق افتاد.
زمانی که هوملس قصد پرتاب اوت را داشت، استفان افنبرگ توپ را از دست او گرفت که این صحنه قیل و قال تماشاگران میزبان و توهین آنها به این مربی را در پی داشت. دقیقه ۵۴ داور مسابقه خطای ویدرا روی گینتر را پنالتی تشخیص داد. گوندوگان پشت این ضربه ایستاد و گل چهارم هم به این ترتیب برای دورتموند به ثمر رسید.
تنها سه دقیقه بعد از این گل پاس این بازیکن به کاسترو منجر به باز شدن دروازه پادربورن برای پنجمین باز شد. دقیقه ۶۷ راموس هم می‌رفت تا خودش را دو گله و تیمش را شش گله کند اما دروازه‌بان پادربورن اینبار با یک واکنش زیبا دروازه تیمش را نجات داد. در ده دقیقه پایانی لوکاس پیژچک که به جای گینتر وارد میدان شده بود به لطف پاس بی‌نقص عدنان یانوزای دورتموند را شش‌تایی کرد؛ اما این هنوز هم پایان کار نبود؛ چرا که دقیقه ۹۰ هنریک مخیتاریان گل هفتم را هم وارد دروازه جوزف کروس کرد تا افنبرگ بعد از شروع عالی در کادر فنی پادربورن (در دیدارهای لیگ دسته دوم) و در اولین تجربه مربیگری‌اش، اینبار در جام حذفی با شکستی تحقیرآمیز بدرقه شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “صعود دورتموند در جام حذفی با در هم کوبیدن پادربورن”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *