اولین برد فصل لیورپول برابر چلسی

دیدار تیم های چلسی و لیورپول از هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس با نتیجه ۳-۱ به سود لیورپول خاتمه یافت تا نتایج ضعیف چلسی و مورینیو همچنان ادامه داشته باشد. این اولین برد کلوپ با لیورپول در لیگ برتر نیز بود.

چلسی بحران زده که تا پیش از هفته یازدهم در جایگاه پانزدهم جدول قرار داشت، به مصاف لیورپول رده ی نهمی آمده بود. جدال تیم های بزرگی که در فصل جاری اوضاع چندان خوبی ندارند، همچنان از حساسیت بالایی برخوردار بود.
مورینیو برای این بازی ترجیح داده بود فابرگاس را نیمکت نشین کرده و رامیرس در پست او بازی می کرد. ترکیب لیورپول هم تقریبا مشابه بازی های پیشین این تیم با هدایت کلوپ بود.


بازی را چلسی بهتر آغاز کرد و خیلی زود در دقیقه ۴ به گل هم دست یافت. حرکت خوب بازیکنان چلسی از قسمت چپ زمین باعث شد توپ در بهترین نقطه به آسپلیکوئتا برسد، این بازیکن هم با نگاهی دقیق و سانتری زیبا، توپ را به داخل محوطه جریمه لیورپول سانتر کرد و رامیرس موفق شد با ضربه سری تماشایی، دروازه مینیوله را باز کرده و چلسی را ۱-۰ پیش بیندازد.

لیورپول برای جبران گل خورده جلو کشید و تقریبا در نیمه اول کنترل توپ و میدان را بطور کامل در اختیار گرفت. چلسی هم برای دفاع از گل زده خود عقب نشینی کرد و این فرصت را در اختیار بازیکنان لیورپول گذاشت تا حملات گشترده ای را تدارک بیینند، حملاتی که تا دقیقه ۴۷ با هوشیاری مدافعان این تیم خنثی شده بودند اما در نهایت کوتینیو بود که روی یک حرکت انفرادی، در آخرین ثانیه نیمه اول موفق به جبران گل خورده شد.
حرکت عرضی ستاره برزیلی و ضربه پای چپ تماشایی او دور از دستان بگوویچ به گل تساوی لیورپول بدل شد تا دو تیم با تساوی راهی رختکن شوند.


نیمه دوم را چلسی هجومی تر آغاز کرد و مورینیو شاگردانش را با انگیزه زدن گل برتری روانه میدان کرده بود با این حال این لیورپول بود که در نهایت تیم برتر این نیمه و در مجموع بازی لقب گرفت.

در حالیکه مورینیو تا دقیقه ۷۰ با به میدان فرستادن فابرگاس، اسکار و کندی، قصد برگرداندن ورق بازی را داشت و یکی دو فرصت عالی را نیز بازیکنانش از دست دادند، این قرمزهای لیورپول بودند که دو بار دیگر به گل رسیدند تا ششمین شکست چلسی را نیز به ثبت برسانند.

ابتدا در دقیقه ۷۳ این کوتینیو بود که با یک شوت غیرقابل مهار از بیرون محوطه جریمه که البته به جان تری نیز برخورد کرده بود، موفق شد برای بار دوم دروازه چلسی را باز کند.

۱۰ دقیقه بعد نیز نوبت به بنتکه ی تازه وارد رسید تا روی پاس عالی جردن آیب و با شوتی دقیق، گل سوم و تیر خلاص را وارد دروازه چلسی کند. با این دو گل تقریبا کار برای مردان مورینیو در استمفورد بریج به اتمام رسید و لیورپول موفق شد با کلوپ، اولین برد خود را در لیگ برتر کسب کند.
لیورپول با این برتری ۳-۱ موفق شد بصورت موقت تا رده ششم جدول صعود کند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اولین برد فصل لیورپول برابر چلسی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *