تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو 2016

تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو 2016
تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو 2016
تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو 2016

تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶ / فوتبال جهان گزارش میدهد : مجارستان چند وقتی است در تورنمنت های بزرگ شرکت نداشته است . در یورو ۲۰۱۶ به مصاف اتریشی میروند که رقیب قدیمی انها محسوب میشود …

هواداران، بازیکنان و مربیان مجار از جام‌جهانی مکزیک به این سو رقابت‌های بزرگ را مستقیما تجربه نکردند اما علیرغم این ناکامی تیم فعلی بِرِند استورک کمبود چندانی ندارند.

تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

استورک یک مربی بسیار دقیق است که فدراسیون فوتبال مجارستان قراردادش را تا سال ۲۰۱۸ تمدید کرده است. این مربی آلمانی که پست مدیریت ورزشی تیم‌ملی مجارستان را نیز برعهده دارد، در این تیم جانشین پال داردای شد. او که در ابتدا مربی موقت تیم بود، پس از مدتی به عنوان مربی دائمی مجارستان انتخاب شد. استورک برای دیدار پلی‌آف مقابل نروژ رقابت‌های لیگ داخلی را به تعویق انداخت و تیمش را برای یک هفته با تمرینات شدید برای این دیدار آماده کرد.

او که نشان داده از ریسک کردن ترسی ندارد، لاژلو کلاین هایسلر، هافبک جوانی که بدون باشگاه مانده بود را به تیمش دعوت کرد. او در دیدار رفت مقابل نروژ در اسلو این هافبک جوان را به میدان فرستاد و کلاین هایسلر در دقیقه ۲۶ با شوتی دیدنی دروازه حریف را باز کرد و پس از آن به سوی نیمکت رفت تا مربی‌اش را در آغوش بگیرد.

کلاین هایسلر که در نیم فصل راهی وردربرمن شد، یکی از دو بازیکن تیم استورک است که در یکی از ۵ لیگ‌برتر اروپایی بازی می‌کند. بازیکن دیگر آدام بوگدان است که همچنان یکی از دروازه‌بان های ذخیره لیورپول محسوب می شود و بعید است یورگن کلوپ به این زودی‌ها نمایش پراشتباه او در دیدار مقابل واتفورد را فراموش کند.

تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

در این بین بیشتر بازیکنان تیم استورک در لیگ داخلی یا در لیگ لهستان بازی می‌کنند؛ این شامل مهاجم گلزن تیم نمانیا نیکولیچ هم می‌شود که بعد از پیوستن به لژیا ورشو در ابتدای فصل، میانگین یک گل در هر بازی را بجا گذاشته اما در دیدارهای مقدماتی معمولا مورد توجه قرار نمی‌گرفت. او که در هر دو دیدار پلی‌آف روی نیمکت بود، مانند بقیه مجارستانی‌ها شاهد درخشش توماس پرسکین، مهاجم سابق واتفورد بود که در دقایق ابتدایی دیدار برگشت پلی‌آف مقابل نروژ در بوداپست یک گل دیدنی به ثمر رساند؛ یکی دیگر از انتخاب‌های غافلگیرکننده استورک که درخشیده بود.

تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

هرچند در دقایق زیادی از هر دو دیدار مجارستان در لاک دفاعی بود و به لطف استراتژی دفاعی منظمی که پال داردای  در تیم ایجاد کرده بود توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. این داردای بود که بار دیگر گابور کرالی، دروازه‌بان باتجربه مجارها، را به تیم‌ملی دعوت کرد و او با یک سیو فوق‌العاده در دقایق ابتدای دیدار رفت در اسلو، روند بازی را تغییر داد. کرالی که در آن دیدار صدمین بازی ملی‌اش را انجام می‌داد، نمایش خاطره‌انگیزی داشت و این عملکرد خوب را در دیدار برگشت نیز تکرار کرد.

او مانند هم‌تیمی قدیمی‌اش در تیم‌ملی مجارستان یعنی زلتان گرا، حالا به خانه برگشته و روزهای پایانی دوران حرفه‌ای اش را سپری می‌کند.

آنها که تجربه سال‌ها بازی در بالاترین سطح فوتبال اروپا را دارند، می‌دانند این آخرین شانس‌شان برای حضور در تورنمنت‌های بزرگ است. اگر قرار باشد یک بازیکن لقب بازیکن سرنوشت‌ساز مجارستان را بگیرد، او بالاژ ژودژاک است؛ کاپیتان مجارستان که استارت  انفجاری خوبی دارد، همچنان بهترین بازی‌هایش را برای تیم‌ملی انجام می‌دهد؛ هرچند دوره حرفه‌ای باشگاهی‌اش با یک  انتقال اشتباه از آیندهون در سال ۲۰۱۱ در سراشیبی قرار گرفت. هر چند او که حالا در تیم بورسااسپور ترکیه نیمکت‌نشین است اما می‌تواند روند بازی را برای مجارستان تغییر دهد یا با ضربات آزادش دروازه حریفان را تهدید کند.

گل دقایق پایانی او در دیدار دوستانه اخیر مجارستان مقابل کرواسی که از روی یک توپ مرده به دست آمد، هواداران این تیم را حیرت‌زده کرد اما اینکه آیا او یا سایر هافبک‌های جوان مجارستان بتوانند برای مهاجمان تیم فرصت و فضایی  ایجاد کنند موضوع دیگری است.

تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

نظرات از مجارستان

آندراس پتور، مجری شبکه اسپورت تی وی: من همیشه می ترسیدم که در دوره اشتباهی به دنیا آمده باشم و همیشه تورنمنت های بزرگ را از دست بدهیم. واقعا باور ندارم که توانستیم به این رقابت ها برسیم. اگر بتوانیم در ۳ دیدار حیاتی مرحله گروهی خوب کار کنیم، نشان داده ایم که شایسته حضوردر این رقابت ها هستیم. حتی اگر بتوانیم یک امتیاز کسب کنیم، من احساس غرورخواهم کرد و از خوشحالی روی ابرها خواهم بود. تا حالا کسی جرات نکرده که در مورد صعود از مرحله گروهی صحبت کند.

دانیل هگی، نِمزِتی اسپورت: من در مورد شانس مجارستان در یورو بسیار خوشبین هستم هرچند که تیم ما مطمئنا قوی ترین تیم گروهش نیست. پرتغال و اتریش بازیکنان زیادی در تیم های معتبر اروپایی دارند و ایسلند نیز تیم خوبی است. اما ذهنیت تازه تیم مجارستان این امید را به من و هواداران مجارستان می دهد. ما بعد از ۴۴ سال به رقابت های جام ملت ها برگشتیم بنابراین این لحظه ای تاریخی برای ماست. تساوی یک ـ یک مقابل کرواسی در ماه مارس نشان داد که بازیکنان ما از چه شخصیت فوق العاده و روحیه تیمی بالایی در داخل و خارج از زمین برخوردار است. همانطور که گفتم من بسیار خوشبین هستم و انتظار دارم که با تساوی مقابل اتریش و پیروزی مقابل ایسلند به مرحله بعد صعود کنیم؛ پس از آن باید ببینم که چه تیمی می تواند ما را متوقف کند.

تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

ایستوان هایدای از دونا مدیا: مجارستان همچنان از صعود به مرحله نهایی غرق در شادی است. اما ما باید به واقعیت برگردیم. یک پیروزی در مرحله گروهی هم می تواند برای این صعود ما کافی باشد. همانطور که ولز از دیدار با انگلیس نمی ترسد، ما هم ترسی از رویارویی با اتریش نداریم. این بازی تاریخچه طولانی دارد. هواداران همچنان به شکست ۶ ـ صفر مقابل شوروی در جام جهانی ۱۹۸۶ فکر می کنند اما فراموش کردند که ما در آن رقابت ها هم سه بازی انجام داده بودیم.

مجارستان چطور بازی می کند؟

پال داردای، سرمربی قبلی مجارستان، یک دفاع ۴ نفره منسجم برای این تیم شکل داد که در نیمه دوم رقابت های مرحله مقدماتی یورو عملکرد خوبی داشت. گابور کرالی، دروازه بان باتجربه مجارستان با بازی های خوبش در درون دروازه اعتماد به نفس بالایی به خط دفاعی داده است اما اینکه آدام بوگدان یا دنر دیبوش، دیگر دروازه بان های مجارستان، در صورت انتخاب در فهرست نهایی بتوانند چنین کاری بکنند مساله دیگری است.

استورک ترجیح می دهد تیمش با ۵ بازیکن در خط میانی بازی کند که ۲ تای آنها کمی عقب تر از ۳ نفر دیگر قرار می گیرند. زولتان گرا یا به عنوان هافبک هجومی مرکزی پشت مهاجم قرار می گیرد یا با توجه به اینکه حالا ۳۷ سال دارد، کمی عقب تر در کنار آدام ناگی بازی می کند. در سمت راست، بالاژ ژودژاک که بازیکنی چپ پاست، از این ویژگی اش برای بازگشت های سریع به داخل زمین و یا ارسال های نفوذی به روی دروازه استفاده می کند. بسیاری از ضربات آزاد اطراف محوطه جریمه را او می زند. هرچند زولتان گرا نیز در این کار متبحر است.

تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

ژودژاک که کاپیتان مجارستان است، به خوبی تیم را در درون زمین رهبری می کند. بازیکنان باتجربه دیگر مانند کرالی و گِرا نیز تاثیر مثبتی در تیم دارند. هر چند حضور بازیکنانی مانند ناگی و لاژلو کلاین هایسلر میانگین سنی تیم را کاهش داده است.

کلاین هایسلر که می تواند در سمت چپ خط میانی ۵ نفره بازی کند، مانند دیدار دوستانه اخیر مقابل کرواسی، توانایی بازی پشت تک مهاجم را نیز دارد. در جلوی زمین استورک گزینه های زیادی دارد. روی کاغذ گزینه ای که از بیشترین شانس برخوردار است نمانیا نیکولیچ یکی از بهترین گلزنان اروپا در این فصل است اما تاماس پریسکین و آدام شالای هم شانس دارند. دانیل بُده که در مرحله مقدماتی گل های حساسی به ثمر رساند، نیز می تواند به عنوان ذخیره طلایی تیم به میدان برود.

درباره مربی:

برند استورک (آلمانی ـ ۵۳ ساله)

او بعد از پایان دوران حرفه ای اش که با قهرمانی با بورسیادورتموند در جام حذفی آلمان درسال ۱۹۸۹ همراه بود، دستیار یورگن روبر در هرتابرلین شد. او بود که روبر را متقاعد کرد تا پال داردای را به خدمت بگیرد؛ مردی که پیش از او هدایت تیم مجارستان را برعهده داشت. استورک که سابقه مربیگری در قزاقستان را هم دارد، بیشتر با تیم های جوانان کار کرده از جمله با تیم زیر ۲۰ ساله های مجارستان که تابستان سال گذشته در جام جهانی حضور داشته است.

تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

استورک از زبان خودش

۱- در آلمان ما می گوییم اگر بازیکنی به اندازه کافی خوب است پس سن و سالش هم خوب است. سن اهمیتی ندارد.

۲- این بازیکنان جوان مجار می توانند به دنبا ثابت کنند که چقدر خوب هستند این بهترین فرصتی است که در اختیارشان قرار گرفته.

۳- بازیکنان ما شایسته صعود بودند آنها به سختی کار کردند تا به این هدف برسند.

۴- من این رقابت ها را فرصتی عالی برای قرار گرفتن فوتبال مجارستان در یک مسیر جدید می دانم.

۵- ما بازیکنان زیادی داریم که در باشگاه هایشان زیاد بازی نمی کنند به آنها گفتم که بدون ترس بازی کنند و مطمئنا موفق خواهند شد.

تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

لیست نهایی مجارستان در یورو ۲۰۱۶:

دروازه بانان: گابور کرالی، پتر گولاسکی، دنس دیبوژ

مدافعان: بارناباس بسه، آتیلا فیولا، رولاند ژوهاژ، ریچارد گوژمیژ، آدام لانگ، توماس کادار، میهایلی کورکوت

هافبک ها: آکاس الک، زولتان گرا، لاژلو کلینهسلر، آدام ناژی، زولتان اشتیبر، گرگو لورنژیک، آدام پینتر

مهاجمان: دنیل بوده، کریستیان نمت،  بالاز ژوژاک،  نمانیا نیکولیچ، توماس پریشکین، آدام زالای

با تشکر / https://international.abipooshan.ir

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تیم ملی مجارستان٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *