تقابل غول های فوتبال ایتالیا (یوونتوس – ناپولی )

فوتبال

تقابل غول های فوتبال ایتالیا (یوونتوس – ناپولی )

امشب در حساس‌ترین دیدار هفته بیست ‌و ‌پنجم سری A که شاید برای تعیین سرنوشت قهرمان بسیار مهم باشد، یوونتوس میزبان ناپولی خواهد بود.

شرايط دو تيم پيش از اين ديدار
يوونتوس بي‌شك در حال حاضر در اروپا بهترين شرايط را دارد؛ تيمي كه در سري A، ۱۴ بازي متوالي پيروز شده و از رده دوازدهم تا رده دوم بالا آمد. براي ناپولي سخت خواهد بود ترمز يووه را در خانه‌اش بكشد و شايد سرنوشت قهرمان در همين هفته تغيير كند. در حالي ناپولي و اسطوره‌هايش نظير مارادونا منتظر هستند پس از ۲۶ سال تيم‌شان قهرمان شود كه تنها مانع‌شان بيانكونري خواهد بود. دن‌ديگو معتقد است تنها مشكل ناپولي پيروزي‌هاي متوالي يوونتوس است.

در سوي ديگر مربي كهنه‌كاري همچون مارچلو ليپي كه سابقه هدايت هر دو تيم را دارد، مي‌گويد نتيجه اين ديدار تعيين‌كننده قهرمان نيست چرا كه پس از آن ۱۳ هفته و ۳۹ امتياز باقي مي‌ماند كه هر اتفاقي ممكن است در آنها رخ دهد. بانوي ‌پير تنها شكست خانگي‌اش را در هفته نخست برابر اودينزه پذيرفت و ديگر هيچ تيمي نتوانسته در ۲۳ ديدار پس از آن طعم شكست خانگي را به شاگردان آلگري تحميل كند. خط حمله قدرتمند ناپولي شايد بالاخره كار را براي يووه سخت كند. آنها از ۵۳ گل تيم‌شان ۳۴ گل را به نام خودشان ثبت كرده‌اند و ايگواين هم اين روزها دروازه هر حريفي را فرو مي‌ريزد. شاگردان مائوريتزيو ساري هم در ۸ هفته اخير پيروز بوده‌اند و در كورس رقابت با يووه كم نياورده‌اند.

محرومان و مصدومان
بزرگترين مصدوم اين بازي جورجيو كيليني، مدافع باتجربه يوونتوس است و ديگر مدافع يووه كه به تازگي مصدوم شده، مارتين كاسرس بوده. سامي خديرا و ماريو مانژوكيچ دو بازيكن ديگر بيانكونري هستند كه آسيب‌ديده بودند اما به احتمال فراوان به ديدار با ناپولي خواهند رسيد. از بين بازيكنان ناپولي هم تنها آلبرتو گراسي شرايط حضور در ميدان را ندارد.

آخرين جدال
ديدار رفت دو تيم در سن‌پائولو با پيروزي ۲ بر يك ناپولي خاتمه پيدا كرد. گل‌هاي ميزبان را اينسينيه و ايگواين به ثمر رساندند و تك‌گل يووه را هم ماريو لمينا وارد دروازه ناپولي كرد.

آمار بازي
در ۶ ديدار اخير ۳ پيروزي براي هركدام از دو تيم به دست آمده كه البته برد ناپولي در سوپر جام ايتاليا در ضربات پنالتي بود.
يوونتوس در ۱۴ بازي متوالي و ناپولي در ۸ ديدار پياپي پيروز بوده‌اند.
بيانكونري با ۱۵ گل خورده بهترين خط دفاع سري A را در اختيار دارد و ناپولي با ۵۳ گل بهترين خط حمله را داشته است.

برترين گلزن ناپولي گونسالو ايگواين ۲۴ گل در ۲۴ هفته به ثمر رسانده و بهترين گلزن يووه هم پائولو ديبالاست كه ۱۳ بار دروازه حريفان را باز كرده است.
بهترين گلساز فصل لورنزو اينسينيه از ناپولي است با ۱۰ پاس گل و پس از او هم پائولو ديبالا ستاره يووه ۸ پاس گل به همبازيانش داده است.
در دو فصل گذشته يوونتوس در خانه موفق شده ناپولي را شكست دهد و در هر ديدار هم ۳ گل به ثمر رسانده است.
يووه در ۵ ديدار اخير دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.

تركيب احتمالي دو تيم
يوونتوس: بوفون، بارتزالي، بونوچي، روگاني، ليش‌اشتاينر، ساندرو، پوگبا، خديرا (استورارو)، ماركيزيو، موراتا و ديبالا
ناپولي: رينا، هيساي، آلبيول، كوليبالي، غلام، آلان، والديفيوري، همشيك، اينسينيه، كايخون و ايگواين

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تقابل غول های فوتبال ایتالیا (یوونتوس – ناپولی )”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *