کلوزه پایان فصل از فوتبال خداحافظی می کند

میرسلاو کلوزه مهاجم سابق تیم ملی آلمان که بعد از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ از تیم ملی آلمان خداحافظی کرد، در پایان فصل کفش هایش را خواهد آویخت. او در بیستمین دوره جام جهانی توانست برابر برزیل گلزنی کند تا رکورد رونالدو را بشکند و گلزن ترین بازیکن تاریخ جام جهانی شود و با خاطره ای خوب از تیم ملی کشورش خداحافظی کند.

کلوزه که در لاتزیو بازی می کند عنوان کرده است که نمی‌خواهد وارد دنیای مربیگری شود. او درباره این موضوع گفت:‌ همانطور که از قبل گفته ام نمی خواهم بعد از اتمام دوران فوتبالم فعالیتی مرتبط به این رشته داشته باشم. به همین خاطر وارد دنیای مربیگری نخواهم شد و می خواهم بیشتر به زندگی شخصی خودم برسم. دیگر فکر می کنم کافی باشد و بهتر است تصمیمی بگیرم که به سود همه اعضای خانواده ام است. در ۳۷ سالگی با خاطره ای خوب از فوتبال خداحافظی می کنم. باید از هواداران لاتزیو و مسئولان این تیم که فرصت بازی در لیگ ایتالیا را برای من فراهم کردند تشکر کنم. از مربیان تیم ملی آلمان و تمامی نفراتی که در این سالها با من بوده اند نیز تشکر می کنم.

کلوزه در تابستان در حالی که ۳۸ ساله می شود لاتزیو را ترک خواهد کرد و از فوتبال خداحافظی خواهد کرد. البته با توجه به مصدومیتی که او اکنون با آن دست و پنجه نرم می‌کند، بعید است تا آخر فصل زیاد به او بازی برسد.

او در پایان گفت: پیشنهادهایی خوبی از لیگ چین و آمریکا داشتم ولی همه آنها را رد کرده ام و اعلام کردم نمی خواهم به فوتبال ادامه دهم.

کلوزه که در کایزرسلاترن و وردربرمن برای خود نامی دست و پا کرد در بایرن مونیخ نیز بازی کرد و توانست در چهار جام جهانی از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴ برای تیم ملی کشورش به میدان برود. او در اولین جام جهانی در بازی برابر عربستان به تنهایی چهار بار گلزنی کرد و به تیمش کمک کرد تا به دیدار نهایی راه یابد ولی شکست برابر برزیل مانع رسیدن آنها به قهرمانی شد ولی در نهایت در سال ۲۰۱۴ کلوزه و آلمان توانستند با برتری برابر آرژانتین اینبار به قهرمانی در جام جهانی برسند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کلوزه پایان فصل از فوتبال خداحافظی می کند”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *