جشن تولد 118 سالگی یوونتوس برگزار شد

صد و هجده سال پیش در اول نوامبر بر روی نیمکتی در خیابان ره امبرتو گروهی از جوانان رویای داشتن تیم ورزشی را در سر خود می پروراندند.براداران کنفاری در اول نوامبر ۱۸۹۷ باشگاه یوونتوس را تاسیس کردند اما از سال ۱۹۲۳ خانواده آنیلی اداره این باشگاه را بر عهده گرفتند. اولین دیدار این تیم تازه تاسیس با حضور جوانان و دوستداران در تئاتر ساختمان دارما برگزار شد. انریکو کنفاری در نخستین سخنان خود از خواسته‌های بزرگ باشگاه صحبت می‌کند، وی تاکید دارد با شروع فصل پاییز خواسته و آرزویی که از مدتها پیش داشته‌اند به وقوع پیوست.

ایوجنیو و انریکو تصمیم مهمی در زندگی خود گرفته بودند و خواستار داشتن یک باشگاه حرفه و بزرگ فوتبال بودند، بنابر این زمانی که با شوق جوانان روبرو شدند با قاطعیت بیشتری برنامه و کار خود را ادامه دادند. با تشکیل یک تیم جوان و مشخص شدن محل استقرار تیم، وظیفه‌ای دیگری نیز بر شانه‌های تاسیس کنندگان سنگینی می‌کرد، این باشگاه می‌بایست نامی برای خود داشته باشد، بار دیگر براداران کنفاری جلسه‌ای تشکیل دادند و سه نام، جامعه‌ای که با قدرت پیش می‌رود، جامعه ورزشی ماسیمو داتزلیو و باشگاه ورزشی یوونتوس مد نظر گرفته شد. با توجه به جوانی باشگاه و جوانانی که با عشق فراوان دراین تیم بازی می‌کردند، گروه تصمیم گرفت نام باشگاه ورزشی یوونتوس را انتخاب نماید و به این ترتیب و با تایید گروه، باشگاه ورزشی یوونتوس نام گذاری شد.. گفتنی است که کلمه یوونتوس ریشه‌ای لاتین دارد و به معنای جوان و یا جوانان است.
باشگاه یوونتوس در سال های اول تاسیسش نتوانست موفقیت چندانی کسب کند و همواره زیر سایه تیم میلان بود. تا اینکه سال ۱۹۲۳ که خانواده مطرح انیلی وارد عرصه حیات باشگاه شدند. در ۲۴ ژوئیه سال ۱۹۲۳ ریاست باشگاه را ادواردو آنیلی (پدر جووانی و اومبرتو انیلی) به عهده گرفت. او پسر مالک و بنیانگذار کمپانی فیات بود. همراه با مدیریت قدرتمند این مرد بزرگ افتخارات و پیروزی‌های بانوی پیر نیز اغاز شد.
لباس نخستین این تیم پیراهن های صورتی بود که بعدها رنگ خود را به راه راه سیاه و صورتی تغییر داد؛ ناهماهنگی این رنگ ها نارضایتی مدیران ان زمان یووه را به وجود اورده بود و در نهایت صورتی جای خود را به رنگ سفید داد تا رنگ محبوب سیاه و سفید فعلی به وجود اید، این رنگ تاثیر پذیری زیادی از باشگاه تاتنهام انگلیس داشت و خیلی زود با کسب اولین افتخار نزد هواداران محبوب شد.
یوونتوس را یکی از سه باشگاه قدیمی ایتالیا است و به جز فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ که در سری B حضور داشت همواره در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا قرار داشت.یوونتوس با ۳۳ قهرمانی(با احتساب ۲ قهرمانی که از آنها پس گرفته شده) پر افتخار ترین تیم ایتالیا است. یوونتوس در سال ۲۰۰۶ به جرم دست داشتن در تعیین نتایج بازی های سری A محکوم شد و به سری B فرستاده شد. بانوی پیر بعد از یک فصل حضور در سری B به سطح اول فوتبال ایتالیا بازگشت و سه سال طول کشید تا بتواند تیم اول ایتالیا شود.یوونتوس از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ توانست پنج قهرمانی پیاپی را کسب کند.
امروز اول نوامبر است و ۱۱۸ سال از تاسیس یکی از قدیمی ترین باشگاه های ایتالیا می گذرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشن تولد ۱۱۸ سالگی یوونتوس برگزار شد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *