این رکوردها میتواند در یورو 2016 شکسته شود

این رکوردها میتواند در یورو 2016 شکسته شود
این رکوردها میتواند در یورو 2016 شکسته شود
این رکوردها میتواند در یورو 2016 شکسته شود

این رکوردها میتواند در یورو ۲۰۱۶ شکسته شود

این رکوردها میتواند در یورو ۲۰۱۶ شکسته شود / فوتبال جهان : در این گزارش لیست جالبی را برای شما منتشر میکنیم که میتواند در یورو ۲۰۱۶ جا به جا شود . رکوردهایی که در این صفحه میبینید در آستانه شکسته شدن است …

رقابت های یورو ۲۰۱۶ که در فرانسه در حال برگزاری است، می تواند مجال جابجایی برخی از رکوردهای گلزنی باشد. در ادامه بخشی از این رکوردهایی که می توانند در این یورو ۲۰۱۶ جابجا شوند را مرور می کنیم.

این رکوردها میتواند در یورو ۲۰۱۶ شکسته شود

رکورد بیشترین گل زده در مرحله نهایی رقابتها؛

رکورددار فعلی میشل پلاتینی از فرانسه (۹ گل)

این رکورد فوق العاده متعلق به شماره ۱۰ افسانه ای فرانسه یعنی میشل پلاتینی است که پس از آن این پیراهن به زین الدین زیدان رسید. اکنون پل پوگبا امانتدار این میراث بزرگ است. درباره یورو ۸۴ بسیار گفته شده، اینکه پلاتینی ستاره آن دوره بود و در مرحله گروهی دو بار هت تریک کرد و در نیمه نهایی و فینال هم گلزنی کرد تا ضمن قهرمانی تیم کشورش، به رکورد فوق العاده ۹ گل (در ۵ مسابقه) در این رقابتها دست یابد.

 در یورو ۲۰۱۶ سه بازیکن حاضر هستند که می توانند این رکورد را بهبود ببخشند. زلاتان ابراهیموویچ و کریستیانو رونالدو نزدیکترین تعقیب کنندگان این رکورد هستند که برای شکستن رکورد پلاتینی به ۴ گل نیاز دارند. بازیکن بعدی هم وین رونی است که برای رسیدن به رکورد پلاتینی باید ۵ گل در این رقابتها بزند.

رکورد تعداد حضور در تورنمنت (با حداقل دو گل زده)

این رکوردها میتواند در یورو ۲۰۱۶ شکسته شود

رکورددار فعلی: زلاتان ابراهیموویچ از سوئد (۲۰۰۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲)

این مهاجم سوئدی در هر تورنمنتی که حضور داشته، حداقل دو گل زده است. آلن شیرر از یک نظر با  رکورد رونالدو برابری می کند؛ تعداد بازی هایی که در آنها گل زنی کرده. ابراهیموویچ در یورو ۲۰۰۴ و در پیروزی پنج ر صفر سوئد برابر بلغارستان کار خود در جام ملتها را آغاز کرد. و سپس در دقایق پایانی دیدار با ایتالیا توانست گل تساوی را به ثمر برساند؛ گلی که باعث صعود زردپوشان سوئدی از مرحله گروهی و حذف ایتالیا از ادامه رقابتها شد.

چهار سال بعد، ابراهیموویچ در اولین دیدار گروهی برابر یونان مدافع عنوان قهرمانی گلزنی کرد و در همان دوره در بازی با اسپانیا هم دروازه ایکر کاسیاس را بازی کرد. در یورو ۲۰۱۲، زلاتان باز هم در دیدار افتتاحیه برای سوئد گلزنی کرد، هرچند دو گل آندری شوچنکو گل او را بی اثر گذاشت. در ادامه رقابتهای یورو ۲۰۱۲ ابراهیموویچ باز هم موفق شد در پیروزی ۲ بر صفر برابر فرانسه گلزنی کند تا از این نظر رکورددار باشد.

این رکوردها میتواند در یورو ۲۰۱۶ شکسته شود

رکورد بیشترین گل زده در مرحله نهایی

رکورددار: داوید ویا از اسپانیا

رقابت های یورو ۲۰۰۸ یکی از بهترین تورنمنت های یورو برای هواداران اسپانیا و البته داوید ویا بود. این مهاجم با چهار گل زده موفق شد کفش طلای بهترین گلزن را تصاحب کرد. ویا در مرحله گروهی توانست در پیروزی ۴ بر یک برابر روسیه، هت تریک کند و عنوان بیشترین گل زده در یک دیدار مرحله نهایی این رقابتها را از آن خود کند. البته داوید ویا شش شریک دیگر هم برای این عنوان در کنار خود دارد: دیتر مولر آلمانی، کلاوس آلوفس آلمانی، میشل پلاتینی (۲ بار) از فرانسه، مارکو فان باستن از هلند، سرجیو کونسیسائو از پرتغال و پاتریک کلایورت از هلند.

این رکوردها میتواند در یورو ۲۰۱۶ شکسته شود

رکورد بیشترین بازی متوالی با دو گل زده

رکورددار: وین رونی از انگلیس (۲۰۰۴)

وین رونی جوان در یورو ۲۰۰۴ توانست چهار گل در دو بازی برای انگلیس بزند؛ در بازی برابر سوئیس و کرواسی، هر بازی دو گل زد. مهاجم سه شیرها دو شریک دیگر هم برای این عنوان در کنار خود دارد: میشل پلاتینی فرانسوی و گرد مولر آلمانی.

دیرترین گل زده (دقیقه ۱۲۱)

رکورددار: سمیح شنتوک از ترکیه (ترکیه – کرواسی ۲۰۰۸)

نزدیک به دو ساعت بدون گل زده؛ همه انتظار پایان بازی و ضربات پنالتی را داشتند که ایوان کلاسنیچ در دقیقه ۱۱۹ کرواسی را پیش انداخت اما این پایان کار نبود و سمیح شنتوک در دقیقه ۱۲۱ بازی گل تساوی را به ثمر رساند تا این بازی دراماتیک با نتیجه مساوی به پایان رسیده و به ضربات پنالتی برسد. سمیح شنتوک هم یکی از دراماتیک ترین گل های تاریخ یورو و البته دیرترین گل تاریخ را به ثمر رساند.

این رکوردها میتواند در یورو ۲۰۱۶ شکسته شود

جوانترین گلزن

رکورددار: یوهان فان لانتن با ۱۸ سال و ۱۴۱ روز

فان لانتن با گلزنی در برابر فرانسه در یورو ۲۰۰۴ نام خود را به عنوان جوانترین گلزن تاریخ یورو ثبت کرد. این رکورد تنها چهار روز پس از رکورد وین رونی به عنوان جوانترین گلزن تاریخ یورو به ثبت رسید؛ رونی حدود ۹۰ روز از فان لانتن بزرگتر است.

البته بازیکن سوئیسی در اقدامی عجیب در سن ۲۶ سالگی و با تولد فرزندش از فوتبال خداحافظی کرد؛ اما یک سال بعد دوباره به میادین فوتبال بازگشت.

و رکوردهای مرحله انتخابی

رکورد بیشترین گل زده شامل رقابت های انتخابی

این رکوردها میتواند در یورو ۲۰۱۶ شکسته شود

رکورددار: رونالدو از پرتغال با ۲۶ گل

رونالدو در اولین حضور خود در مرحله نهایی یورو، در سال ۲۰۰۴ دو بار گلزنی کرد اما نتوانست تیم کشورش را به مقام قهرمانی برساند. با وجودی که پس از آن دوره پرتغال به موفقیت چشمگیری دست نیافته، اما ستاره رئال مادرید توانست روند رو به رشد خود را ادامه داده و بیشترین گل های تیم ملی کشورش در رقابت های یورو و انتخابی یورو به ثمر رسانده است. رونالدو در رقابت های مقدماتی و مرحله نهایی یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ به ترتیب ۹ و ۱۰ گل زد و در رقابت های ۲۰۱۶ هم تا کنون پنج گل زده به ثمر رساند. از ۲۶ گل رونالدو در مسابقات اروپایی تنها ۶ گل در مرحله نهایی رقابتها به ثمر رسانده است.

بیشترین گل زده در رقابت های انتخابی (۲۳)

رابی کین از ایرلند (از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶)

کاپیتان تیم ایرلند نخستین گل خود در تیم ملی را در سن ۱۸ سالگی به ثمر رساند، اما رابی تنها در دو دوره موفق شده د ر مرحله انهایی مسابقات یورو حضور داشته باشد. رابی کین در مسابقات مرحله انتخابی این دوره نشان داد که هنوز هم مهاجم فوق العاده ای است هر چند رونالدو که ۲۰ گل زده در این رقابتها دارد می تواند در دوره بعدی این مسابقات رکورد رابی کین را جابجا کند.

این رکوردها میتواند در یورو ۲۰۱۶ شکسته شود

بیشترین گل زده در یک دوره رقابت های انتخابی

رکورددار: روبرت لواندوفسکی، لهستان (۲۰۱۶)

روبرت لواندوفسکی که چهار فصل برنده توپ طلای ژرمنها شد، در رقابت های انتخابی یورو ۲۰۱۶ سیزده گل زد و با رکورد دیوید هالی از ایرلند شمالی در رقابت های انتخابی سال ۲۰۰۸ برابر شد. لواندوفسکی به تنهایی بیش از یک سوم کل گلهای لهستان را به ثمر رساند.

با تشکر / https://international.abipooshan.ir

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “این رکوردها میتواند در یورو ۲۰۱۶ شکسته شود”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *