کامبک فوق العاده بلژیک برابر ژاپن و صعود به یک چهارم نهایی

تیم های بلژیک و ژاپن در ششمین مسابقه از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در روستوف آره نا به مصاف هم می روند. برنده این مسابقه به مصاف برزیل می رود.

ترکیب دو تیم برای این مسابقه مشخص شده و بلژیک با تغییرات فراوانی نسبت به بازی با انگلیس پای به زمین گذاشته است، ژاپن هم با شش تغییر راهی زمین شده است. ترکیب دو تیم:

بلژیک: کورتوا، آلدرویرلد، کمپانی، فرتونخن، مونیر، ویتسل، دی بروین، کاراسکو، مرتنز، هازارد، لوکاکو

ژاپن: کاواشیما، شوجی، ساکای، ناگاتومو، یوشیدا، شیباساکی، هاراگوچی، کاگاوا، اینوی، هاسبه، اوساکا

بازی با شروع خوب ژاپن آغاز شد، می توان گفت در ۱۵ دقیقه ابتدایی این ژاپنی ها بودند که بیشتر توپ و میدان را در دست داشتند و بلژیک عقب تر نشسته بود. آن ها دو بار هم با شوت های از راه دور دروازه حریف را هدف گرفتند که به نتیجه نرسید.

بعد از گذر از دقایق ابتدایی، بلژیک توانست سوار بر بازی شود و هر چه به پایان نیمه اول نزدیک تر شدیم، فشار بلژیک بیشتر و عرصه بر ژاپن تنگ تر شد. لوکاکو دو بار با شوت های خود خطرساز شد که به نتیجه نرسید، یک بار هم در چند قدمی دروازه در گلزنی ناکام ماند. تلاش های هازارد، کمپانی و دی بروین هم به جایی نرسید تا بعد از گذشت یک سوم از زمان بازی، مسابقه ۰-۰ باقی بماند.

در ادامه نیمه اول، قدری از فشار بلژیک کاسته شد و ژاپن هم دوباره خودش را در بازی پیدا کرد، تلاش های یاران مارتینز برای گلزنی ثمربخش نبود و کاواشیما روز خوبی را در نیمه نخست سپری کرد. کورتوا هم در یک صحنه نزدیک بود با اشتباهش، ژاپن را به گلی بادآورده برساند که خودش جبران کرد. به این ترتیب نیمه نخست بازی با تساوی ۰-۰ به پایان رسید.

 

اما نیمه دوم توفانی آغاز شد. در دقیقه ۴۸ ژاپن در عین شگفتی به گل اول مسابقه رسید. یک توپگیری در زمین خودی با ضدحمله ژاپنی ها همراه شد، اشتباه فرتونخن مزید بر علت شد و در نهایت ضربه تمام کننده هاراگوچی دروازه کورتوا را باز کرد و بازی ۱-۰ شد.

یک دقیقه بعد از این گل، بلژیک روی یک حرکت از سمت راست می توانست به گل تساوی برسد که ضربه دیدنی هازارد به تیر دروازه برخورد کرد و برگشت داده شد.

 

۴ دقیقه بعد از گل اول، در عین تعجب ژاپن به گل دوم رسید. حرکت انفرادی کاگاوا پشت محوطه با پاس وی برای اینوی همراه شد، او هم با یک ضربه دیدنی و مهار ناشدنی، گوشه دروازه حریف را هدف گرفت و تیمش را به گل دوم رساند تا کار برای بلژیک سخت تر شود.

بعد از این گل، بلژیک کاملاً جلو کشید تا گل های خورده را جبران کند، دو تعویض هم توسط مارتینز صورت گرفت. دو فرصت نصیب لوکاکو و مونیه شد که ضربه سر لوکاکو و شوت مونیه به سرانجام نرسید.

 

اما بالاخره در دقیقه ۶۹ قفل دروازه حریف باز شد. یک کرنر ارسالی از جناح راست، بعد از یک رفت و برگشت به فرتونخن رسید، ضربه سر او از فاصله ای بعید به گوشه دروازه رفت و بازی ۲-۱ شد.

فشار بلژیک ادامه داشت و در دقیقه ۷۴ تعویض فلینی موثر واقع شد. سانتر خوب هازارد از جناح چپ با حضور موثر فلینی درون محوطه جریمه همراه شد، او بالاتر از دفاع حریف بلند شد و با ضربه سر گل مساوی را زد تا همه چیز به تساوی کشیده شود.

بعد از این گل، هر دو تیم باز هم موقعیت برای گل های بعدی داشتند ولی تا دقیقه ۹۰ هیچ یک در امر گلزنی موفق نبودند تا این که بلژیک بالاخره زهر خود را ریخت و ارزش تعویض های مارتینز رخ نمایی شد.

 

دقیقه چهارم از وقت های اضافه بود که ضدحمله سریع بلژیک، با پاس دی بروین به مونیه همراه شد، او هم توپ را به محوطه جریمه فرستاد، لوکاکو رها کرد و چادلی ضربه نهایی را چند ثانیه پیش از اتمام بازی زد.

به این ترتیب تیم شایسته ژاپن، به فاصله چند دقیقه از عرش به فرش رسید و با جام ۲۱ خداحافظی کرد تا بلژیک رقیب برزیل در مرحله بعد شود. در تاریخ جام جهانی تنها ۶ بار اتفاق افتاده که یک تیم در مرحله حذفی بازی ۲-۰ باخته را می برد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کامبک فوق العاده بلژیک برابر ژاپن و صعود به یک چهارم نهایی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *