پیروز پر گل بایرن مونیخ برابر المپیاکوس

بایرن مونیخ با پیروزی پرگل ۴-۰ ای که مقابل المپیاکوس کسب کرد ، صعودش به عنوان تیم اول به دور بعد لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرد.

شاگردان پپ گواردیولا که در همه دیدارهای این فصل تنها یک شکست داشتند، در این دیدار هم به یک پیروزی پرگل رسیدند و راهی مرحله بعد چمیونزلیگ شدند.
بازی مطابق انتظار با تسلط بایرن بر توپ و میدان آغاز شد و دقیقه ۸ اولین گل بازی را هم وارد دروازه حریف یونانی کردند. این گل روی حرکت بواتنگ به دست آمد که توپش بعد از دفع ناقص روبرتو به داگلاس کاستا رسید و این بازیکن برزیلی موفق به باز کردن دروازه حریف شد. این گل زمینه حملات بعدی شاگردان گواردیولا را فراهم کرد و بعد از ناکامی روبن و کومان، دقیقه ۱۶ روبرت لواندوفسکی بود که دومین گل تیمش را به نام خود ثبت کرد.
فقط چهار دقیقه از این گل گذشته بود که نوبت به توماس مولر رسید تا گلزنی کند. سانتر دقیق لام از سمت راست زمین به کومان رسید، پاس این بازیکن فرانسوی در محوطه جریمع روی سر روبن جفت و جور شد اما این ستاره هلندی ترجیح داد مولر را که موقعیت بهتری داشت صاحب توپ کند و این تاکتیک به خوبی هم نتیجه داد. در ادامه بازیکنان المپیاکوس نه تنها فرصتی برای عرض اندام در زمین پیدا نمی‌کردند بلکه رفته رفته به عقب‌تر هم رانده می‌شدند. دقیقه ۲۵ بازهم نفس‌های تماشاگران حاضر در استادیوم آلیانس آرنا حبس شد چرا که چیزی نمانده بود لواندوفسکی گل دوم خود و چهارم بایرن را بزند اما ضربه‌اش با اختلاف بسیار اندک از کنار دروازه راهی اوت شد. این صحنه دقیقه ۲۸ هم بار دیگر تکرار شد. بازیکنان حریف یونانی حتی نمی‌توانستند توپ را ده ثانیه متوالی در اختیار خود داشته باشند اما شانس آوردند که نیمه نخست را تنها با دریافت سه گل به پایان بردند.
در نیمه دوم مطابق انتظار باز هم باواریایی‌های میزبان بازی را در اختیار داشتند با این تفاوت که از فشارها کاسته و بیشتر حفظ توپ می‌کردند. دقیقه ۵۳ هولگر باداشتوبر که بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیتی طولانی مدت زیادی نیست به ترکیب بایرن بازگشته، در پی خطا روی ایدیه که می‌رفت تا با نویر تک به تک شود با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد. این خطا که چسبیده به محوطه جریمه روی داد، یک ضربه آزاد نصیب المپیاکوس کرد اما کامبیاسو توپ را به دیواره دفاعی بایرن کوبید و در نتیجه این فرصت برای تیم میهمان از دست رفت.
درحالیکه گواردیولا با آوردن بن‌عطیه به جای لواندوفسکی می‌رفت تا قدرت دفاعی تیمش را بیشتر کند، به نظر می‌رسید شاگردانش به سه گلی که نیمه نخست به ثمر رساندند راضی نشده‌اند؛ دقیقه ۷۰ کینگزلی کومان با یک ضربه سر پاس مولر را به گل چهارم بایرن تبدیل کرد. در بیست دقیقه پایانی بازی بیشتر در میانه زمین جریان داشت و المپیاکوس تنها توانست صاحب یک ضربه کرنر شود که آنهم خطرناک نبود و تاثیری در نتیجه نداشت تا در نهایت بایرن میزبان با نتیجه پر گل ۴ بر ۰ برنده این مسابقه شود.

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پیروز پر گل بایرن مونیخ برابر المپیاکوس”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *