حذف لورکوزن با تساوی برابر بارسلونا

دیدار تیم های لورکوزن و بارسلونا از آخرین دیدار مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا لورکوزن از صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان بازمانده و راهی لیگ اروپا شود.

بارسلونا با بازیکنان غایب سرشناس خود به مصاف لورکوزنی آمده بود که با تمام توان به میدان رفته بود . حضور جوانانی چون سامپر و کاپتوم در زمین نشان می داد که انریکه به این بازی به عنوان میدانی مناسب برای عرض اندام ستارگان جوانش نگاه کرده  و در سوی دیگر، لورکوزن میزبان که برای صعود نیاز به برد برابر بارسا داشت، با همه دارایی هایش به مصاف آبی اناری ها آمده بود.

نیمه اول مطابق انتظار، این لورکوزن با انگیزه بود که بهتر از بارسلونا ظاهر شد و در یکی از معدود بازی های سال بارسا، این تیم از لحاظ مالکیت توپ و میدان، برتری خاصی بر حریفش نداشت و بازی پایاپای دنبال می شد. در این نیمه هر دو تیم فرصت های گلزنی خوبی داشتند که البته موقعیت های لورکوزن اندکی بیشتر از حریف سرشناسش بود.

ابتدا این بارسلونا بود که دقیقه ۲۰ توسط مسی به گل دست یافت. پاس هوشمندانه راکیتیچ به مسی رسید و او در مصافی تک به تک، موفق شد دروازه بان لورکوزن را جا گذاشته و توپ را وارد دروازه کند. این سومین گل مسی در لیگ قهرمانان فصل جاری بود.


برتری بارسا سه دقیقه دوام داشت و دقیقه ۲۳، چیچاریتو حساب کار را مساوی کرد. سانتر عرضی از چپ با اثر گذاری چالهان اوغلو به چیچاریتو رسید و این بازیکن از درون محوطه جریمه موفق شد دروازه بارسا را باز کند تا اولین مکزیکی تاریخ باشد که در لیگ قهرمانان به بارسا گل زده است.

در ادامه، مسی یک بار از درون محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او با بدشانسی از کنار دروازه به بیرون رفت و لورکوزن هم یکی دو موقعیت دیگر خلق کرد که هیچکدام به گل تبدیل نشدند و در نهایت نیمه اول با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت.

نیمه دوم را لورکوزن بهتر از بارسلونا آغاز کرد و در دقیقه ۵۰ می توانست توسط چالهان اوغلو به گل هم دست یابد اما ضربه فنی و کات دار  این بازیکن با اختلاف بسیار اندکی به بیرون رفت تا آه از نهاد هواداران لورکوزن بلند شود.
همین بازیکن ۱۰ دقیقه بعد هم شانس خود برای گلزنی را امتحان کرد اما این بار هم ضربه او راهی به دروزاه پیدا نکرد تا حساب کار همچنان ۱-۱ باقی بماند.


دقیقه ۶۰ بازهم این لورکوزن بود که می توانست به گل دست یابد. اشتباه مدافعان بارسا در دفع توپ باعث شد توپ به چیچاریتو برسد و او هم با یک پاس عمقی، بلعربی را با تراشتگن تک به تک کرد اما ضربه ضعیف این بازیکن را دروازه بان بارسلونا دفع کرد و در ریباند هم مهمدی نتوانست از توپ برگشتی استفاده کند.

بارسلونا هم دقیقه ۷۵ توسط ساندرو یک موقعیت گل به دست آورد اما ضربه این بازیکن را دروازه بان لورکوزن به زحمت مهار کرد و اجازه نداد مسی از توپ برگشتی استفاده کند. لورکوزنی ها که برای صعود نیاز مبرم به برد داشتند در یک ربع پایانی بازی بارها تا آستانه گلزنی پیش رفتند اما در زدن ضربات نهایی دقت کافی را نداشتند تا در نهایت این مسابقه جذاب و پرهیجان با تساوی ۱-۱ به اتمام برسد.

با این تساوی، لورکوزن به عنوان تیم سوم گروه، راهی لیگ اروپا شد و این آ اس رم بود که پس از بارسلونا به یک هشتم لیگ قهرمانان صعود کرد. بارسلونا نیز که پیش از این صعودش به عنوان تیم اول حتمی بود، این تساوی را بیش از هر چیز میدون درخشش تراشتگن و نیز بی دقتی مهاجمان لورکوزن است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حذف لورکوزن با تساوی برابر بارسلونا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *