بارسلونا موفق ترین تیم جهان

بارسلونا موفق ترین تیم جهان
بارسلونا موفق ترین تیم جهان
بارسلونا موفق ترین تیم جهان

بارسلونا موفق ترین تیم جهان

بارسلونا موفق ترین تیم جهان / فوتبال جهان : آیا میدانید بارسا موفق ترین تیم فوتبالی در ۲۵ سال اخیر بوده ؟ بهتره بگوییم موفق ترین تیم جهان در ۲۵ سال اخیر !

باشگاه بارسلونا در فصل ۲۰۱۵/۱۶  توانست در چهار رقابت عنوان قهرمانی را کسب کند. سوپر کاپ اروپا، جام باشگاه های جهان، لالیگا و کوپا دل ری.

 

تصاحب هر ساله جام های مختلف برای بارسلونا امری رایج و معمولی شده است. اما این روندی ست که از سال ۱۹۹۱ آغاز شد. زمانی که یوهان کرایف فقید این تیم را به قهرمانی در لالیگا رساند. و طرز تفکر این تیم تغییر کرد و آبی اناری ها قدم در موفق ترین دوره ی تاریخ خود گذاشتند.

 

 

در این راه (از سال ۱۹۹۱ تا کنون) اسطوره های فراوانی کاتالان ها را همراهی کردند. رونالد کومان، هریستو استویچکوف، پپ گواردیولا، روماریو، رونالدو و رویالدو و رونالدینیو. و در سال های اخیر بازیکنانی چون والدز و ژاوی و اینیستا و پس از آنها مهاجمین مرگبار مثلث نامی این تیم، مسی و سوارز و نیمار.

 

در این میان مربیان بزرگی هم هدایت کاتالان ها را بر عهده گرفته اند و سهم عظیمی در موفقیت های این تیم داشته اند. سکاندارانی چون یوهان کرایف، بابی رابسون، لوییز فن خال، فرانک رایکارد، پپ گواردیولا و تیتو ویلانووا و سرمربی کنونی لوییز انریکه.

 

در طول ۲۵ سال گذشته بارسلونا آنقدر افتخار و قهرمانی به اندوخته اش افزوده است تا جای بحثی نماند که این تیم اسپانیایی موفق ترین باشگاه جهان از زمان آغاز مکتب Total Football بوده است.

 

با تشکر 

https://international.abipooshan.ir

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بارسلونا موفق ترین تیم جهان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *