پلی آف لیگ قهرمانان آسیا تکرار شگفتی نفتی ها

پلی آف لیگ قهرمانان آسیا تکرار شگفتی نفتی ها

 تيم فوتبال نفت تهران در مرحله پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا فردا به ميدان مي‌رود.

تاريخ نه چندان دور، اما براي نفت تهران دوباره تکرار خواهد شد. ۸ روز کمتر از يک سال، نفت دوباره بايد در مرحله پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه آزادي به مصاف الجيش قطر برود. تيمي که فصل گذشته با تمام ستاره‌هايي که داشت در تهران مغلوب شاگردان عليرضا منصوريان شد تا چهارمين سهميه باشگاهي ايران در آسيا رقم بخورد. نفت پس از صعود به مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا با پاختاکور ازبکستان، العين امارات و الشباب عربستان همگروه شد و توانست به عنوان تيم دوم از اين گروه به مرحله بعدي صعود کند. در مرحله حذفي هم از سد الاهلي عربستان گذشت، اما در آستانه صعود به مرحله نيمه‌نهايي شکست را مقابل الاهلي امارات تحمل شد تا با ليگ قهرمانان سال ۲۰۱۵ خداحافظي کند.

موفق‌ترين تيم ايران در سال ۲۰۱۵ در ليگ قهرمانان آسيا حالا يک بار ديگر بايد به مصاف الجيش برود. با تيمي که نسبت به فصل گذشته تغييرات زيادي داشته؛ تيم عليرضا منصوريان مانند فصل قبل شگفت زده عمل نکرده، اما باتجربه‌تر شده است. هرچند نفتي‌ها در فصل نقل‌وانتقالات بازيکنان زيادي را از دست دادند، اما حضور چند بازيکن باتجربه از جمله سيدجلال حسيني، ايمان مبعلي، عليرضا عزتي، وحيد حمدي‌نژاد و بازيکنان جوان و با انگيزه‌اي مانند ارسلان مطهري، سيامک کوروشي، علي قرباني مي‌تواند نفت را اين بار هم پيروز مصاف با الجيش کند. سال گذشته اين ارسلان مطهري بود که با يک ضربه سر توانست نفت را مقابل تيم ثروتمند الجيش پيروز کند و حالا بازيکنان جوان نفت که تجربه حضور در ليگ قهرمانان آسيا را کسب کرده‌اند، در کنار با تجربه‌هاي تيم‌شان مي‌خواهند دست به کار بزرگ ديگري بزنند.

نفت اين بار بايد تيم به مراتب قدرتمندتر شده الجيش که ثروتمندان نفتي قطر آن را براي انتقام نتيجه فصل قبل به تهران فرستاده‌اند، شکست دهد. اين بازي تا حدود زيادي براي هر دو تيم حيثيتي شده است؛ الجيشي‌ها به فکر انتقام هستند و ماجراي نمايندگان فوتبال ايران و عربستان که پاي ديگر کشورهاي عربي را هم به ميان کشيد، اين بازي را براي نفت حساس مي‌کند. مسلماً با توجه به حيثيتي شدن اين بازي و اهميت صعود نفت به لحاظ امتيازي براي فوتبال ايران، تماشاگران زيادي از اين بازي استقبال خواهند کرد. اين استقبال ممکن است براي نفت روحيه بخش باشد، اما اگر از خيلي مسائل پيشگيري نشود، اخطاري جدي هم براي فوتبال ايران خواهد داشت.

در روزهايي که فدراسيون فوتبال عربستان با سياسي‌کاري قصد دارد امتياز ميزباني در ليگ قهرمانان آسيا را از تيم‌هاي ايراني بگيرد و AFC هم به دنبال بهانه است، هواداراني که به ورزشگاه آزادي مي‌روند بايد حسابي حواس‌شان را جمع کنند. ممکن است هرگونه شعار عليه عرب‌ها، پرتاب ترقه، پرت کردن اشيا به داخل زمين و… تبعات سنگيني براي فوتبال ايران داشته باشد. بايد اين هشدار جدي را به هواداراني که روز سه‌شنبه براي تشويق نفت وارد ورزشگاه مي‌شوند داد که سعي کنند زياد احساساتي نشوند.

نفت تهران در صورت برتري در تک بازي فردا که از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادي آغاز مي‌شود، در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا با الاهلي عربستان، نسف‌قارشي ازبکستان و العين امارات همگروه خواهد شد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پلی آف لیگ قهرمانان آسیا تکرار شگفتی نفتی ها”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *