فرانسه اولین تیم راه یافته به نیمه نهایی جام جهانی 2018

تیم ملی اروگوئه در مرحله اول جام جهانی ۲۰۱۸ با کسب سه پیروزی متوالی مقابل مصر، عربستان سعودی و روسیه صدرنشین گروه A شد و در نخستین بازی دور حذفی نیز موفق شد با نتیجه ۲ بر یک پرتغال را شکست دهد تا با چهار برد امروز به مصاف فرانسه برود ولی غیبت ادینسون کاوانی در ترکیب این نماینده آمریکای جنوبی کاملا به چشم آمد، طوری که آنها نتوانستند گلی برابر خروس‌ها بزنند و فرانسوی‌ها با دو گلی که رافائل واران(۴۰) و آنتون گریزمان(۶۱) به ثمر رساندند، به برتری دست یافتند.

تیم فرانسه در کنار درخشش گریزمان، با نمایش خوبی که خط دفاعی تیمش به ویژه رافائل واران و هوگو لوریس، دروازه‌بان‌اش داشتند، توانست روند شکست ناپذیری و یک تساوی و سه برد متوالی خود را حفظ کند و نخستین تیمی شوند که به مرحله نیمه نهایی جام جهانی می‌رسد؛ حریف بعدی خروس‌ها برنده بازی امشب تیم‌های برزیل و بلژیک خواهد بود.

 

فرناندو موسلرا، دروازه‌بان تیم ملی ارووئه که در چهار بازی گذشته تیمش یکی از بهترین نفرات بود و عملکرد قابل قبولی ارائه داده بود، روی گل دوم فرانسه واکنشی داشت که یادآور عکس‌العمل فاجعه‌بار کاریوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید بود و مهر تاییدی به حذف تیمش از جام جهانی زد.

 

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ مرحله یک چهارم نهایی
جمعه: ۹۷/۰۴/۱۵ ؛ ساعت ۱۸:۳۰
استادیوم: نیژنی نووگوراد/ تماشاگر: ۴۳۳۱۹ نفر
داور: نستور پیتانا(آرژانتین)؛ کمک‌ها: هرنان میدانا، خوان پابلو بلاتی و علیرضا فغانی(ایران)/ کمک داور ویدئویی: ماسیمیلیانو ایراتی(ایتالیا)/ کمک داور ذخیره: رضا سخندان(ایران)

 

تیم ملی اروگوئه
فرناندو موسلرا، خوزه ماریا خیمنس، دیگو گودین، مارتین کاسرس، دیگو لاکسالت، لوکاس توریرا، ماتیاس وسینو، ناهیتان ناندز(۷۳- جورجین دی‌ اراسکاتا)، رودریگو بنتانکور(۵۹- کریستین رودریگز)، لوئیس سوارز و کریستین استوانی(۵۹- ماکسی گومز)
سرمربی: اسکار تابارز

 

 

تیم ملی فرانسه
هوگو لوریس، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، بنجامین پاوارد، لوکاس هرناندز، پل پوگبا، انگولو کانته، کیلیان امباپه(۸۸- عثمان دمبله)، کورنتین تولیسو(۷۹- استیون انزونزی)، آنتون گریزمان(۳+۹۰- نبیل فکیر) و اولیویه ژیرو.
سرمربی: دیدیه دشان

 

 

اخطارها

لوکاس هرناندز(۳۳) و  کیلیان امباپه(۶۹) از فرانسه

رودریگو بنتانکور(۳۹) و کریستین رودریگز(۶۹) از اروگوئه

 

 

شرح گل ها

اروگوئه ۰ – فرانسه ۱ (دقیقه ۴۰: رافائل واران): ضربه آزادی که با خطای بنتانکو برای فرانسه اعلام شده بود را گریزمان با ارسال دقیق پای چپ به محوطه جریمه اروگوئه ارسال کرد تا رافائل واران پیشتاخته با ضربه سر توپ را به گوشه دروازه و دور از دستان موسلرا بفرستد و فرانسه را با یک گل پیش بیاندازد.

 

 

 

اروگوئه ۰ – فرانسه ۲ (دقیقه ۶۱: آنتون گریزمان): پوگبا نفوذ سریعی از میانه زمین داشت و به تولیسو پاس داد و او هم بدون مکث توپ را به گریزمان رساند که ستاره فرانسوی‌ها با روی پای چپ به سمت دروازه اروگوئه شوت‌زنی کرد ولی موسلرا با اشتباهی مرگبار که توپ از دستان‌اش رها شد و به دروازه رفت، دومین گل فرانسه را ثبت کرد.

 

 

 

 

 

 

لحظات حساس

دقیقه ۴: سوارز در شرایطی سختی در محوطه جریمه صاحب توپ شد ولی سر توپ و شوت پای چپ او راهی به دروازه فرانسه پیدا نکرد.
دقیقه ۵: شوت زمینی استوانی اگر کمی با دقت او همراه بود تبدیل به گل می‌شد ولی ضربه او از سمت راست محوطه جریمه فرانسه عرض زمین را طی کرد.
دقیقه ۷: هرناندس ارسال زمینی بدی داشت که بعد از مهار ژیرو، لاکسالت توپ را شوت زد.
دقیقه ۷: سانتر کوتاه امباپه از جناح راست زمین می‌توانست فرانسه را به گل برساند که ژیرو از این فرصت بهره نبرد.

دقیقه ۱۴: ارسال بلند توریرا از روی کرنر به مقابل تیرک دوم را گودین با ضربه سر زد که در ادامه لوریس زودتر از ضربه استوانی توپ را مُشت کرد.

دقیقه ۱۵: ارسال پاوارد از سمت راست زمین را ژیرو با ضربه سر و در مقابل دروازه اروگوئه به امباپه رساند ولی ستاره جوان فرانسوی‌ها نتوانست از این موقعیت عالی استفاده کند و ضربه سر او به اوت رفت.

دقیقه ۲۷: ارسال خطرناک تولیسو از سمت چپ زمین را خیمنس از مقابل دروازه اروگوئه برگشت داد.
دقیقه ۳۰: ارسال پاوارد در میانه راه با ضربه امباپه نزدیک بود به موقعیت خطرناکی تبدیل شود که کاسرس توپ را دور کرد.

دقیقه ۳۶: سانتر سوارز توسط مدافعان فرانسه برگشت داده شد ولی در ادامه توپ به وسینو رسید که شوت روی پای او را لوریس در اختیار گرفت.

دقیقه ۴۲: لوریس شوت تماشایی ناندز از پشت محوطه جریمه را در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه ۴۳: کاسرس ضربه سر فوق‌العاده‌ای در شرایط سخت روی توپ ارسالی از میانه زمین زد ولی لوریس با کف دست راست و واکنشی استثنایی مانع از به گل رسیدن اروگوئه شد و در ریباند هم گودین از فرصت عالی گلزنی نتوانست استفاده کند و شوت خود را به بیرون زد.
دقیقه ۵۰: اشتباه موسلرا نزدیک بود کار دست اروگوئه بدهد و دومین گل فرانسه را به همراه داشته باشد که با خوش‌شانسی او توپ راهی اوت شد.
دقیقه ۵۳: شوت پشت محوطه پاوارد با اختلاف کمی از روی دروازه اروگوئه به بیرون رفت.
دقیقه ۵۶: اومتیتی به خوبی مانع از پیشروی مهاجمان اروگوئه شد ولی دفع توپ بد او توپ را به بنتانکو رساند که شوت بی‌دقت او به اوت رفت.

دقیقه ۶۳: شوت محکم پای چپ رودریگز از پشت محوطه با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه فرانسه به اوت رفت.

دقیقه ۷۱: شوت فنی تولیسو از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از روی دروازه اروگوئه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۹: شوت فنی گریزمان از روی ضربه آزاد با کمترین فاصله از روی دروازه اروگوئه راهی اوت شد.

 

 

 

 

بهترین بازیکن

آنتون گریزمان مثل بازی‌های اخیر فرانسه ستاره تیمش در بازی امروز برابر اروگوئه بود که توانستند به برتری ۲ بر صفر برسند؛ این بازیکن ریزنقش با ارسالی دقیق که واران آن را تبدیل به گل کرد، پاس گل اول خروس‌ها را داد و گل دوم را هم با شوت تماشایی که با اشتباه موسلرا وارد دروازه شد، نمایش درخشانی داشت تا بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

 

 

 

اتفاق ویژه

ادینسون کاوانی، مهاجمی بود که اروگوئه در حضورش چهار برد متوالی در بازی‌های گروهی و مرحله یک هشتم نهایی داشت ولی مصدومیت و غیبت او در مسابقه امروز برابر فرانسه بیشتر از هر مسئله دیگری به چشم آمد چراکه اگر او بود و سوارز در خط حمله تنها نمی‌شد، آنها به راحتی مقابل شاگردان دشان بازنده نمی‌شدند.
گریزمان، ستاره تیم ملی فرانسه هم بعد از گلی که به ثمر رساند، خلاف مسابقات گذشته تیمش که گلزنی کرده بود، خوشحالی انجام نداد که احتمالا این کار بخاطر هم‌تیمی بودن او با دیگو گودین و خوزه خیمنس، دو مدافع اروگوئه و هم‌تیمی او در اتلتیکو مادرید بود.

 

 

در حاشیه

* عدم رفع مصدومیت ادینسون کاوانی، ستاره اروگوئه موجب شده این تیم تنها یک تغییر در ترکیب امروز نسبت به بازی اخیرش برابر آرژانتین داشته باشد و استوانی از ابتدا به میدان برود.
* تولیسو جانشین بلیز ماتوئیدی محروم شده تا فرانسه نیز همانند اروگوئه با یک جابه‌جایی در ترکیب در مقایسه با بازی مرحله یک چهارم نهایی در مسابقه امروز حاضر شود.
* علیرضا فغانی بعد از دو قضاوت در مرحله گروهی و یک قضاوت در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، در بازی امروز اروگوئه و فرانسه داور چهارم و رضا سخندان، کمک او نیز کمک داور ذخیره این مسابقه است.

* قبل از شروع مسابقه بازیکنان دو تیم به همراه داوران مسابقه در کنار هم با بنری که مضمون آن فوتبال علیه نژادپرستی بود، عکس یادگاری گرفتند.

* بنتانکور به دلیل دریافت اخطار در این مسابقه، دو کارته شد تا در صورت صعود اروگوئه به مرحله نیمه نهایی بازی بعدی تیمش را از دست بدهد.

* در دقیقه ۶۹ با تمارضی که امباپه پشت محوطه جریمه اروگوئه داشت و بازیکنان فرانسه توپ را به اوت زدند، درگیری شدیدی بین نفرات دو تیم پیش آمد که با دخالت داور و دادن دو اخطار به رودریگز و امباپه این قائله خاتمه یافت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فرانسه اولین تیم راه یافته به نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *