تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو 2016

تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو 2016
تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو 2016
تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو 2016

تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶ / فوتبال جهان : تیم ملی پرتغال امیدوار است با کریستیانو رونالدو ستاره ی خود ٬ درخششی بی نظیر در یورو ۲۰۱۶ داشته باشد . معرفی کامل تیم پرتغال در ادامه ی گزارش …

پرتغال آمار فوق العاده ای در رقابت های جام ملت های اروپا دارد. آنها در ۶ دوره ای که در این رقابت ها حضور داشتند، ۳ بار به نیمه نهایی رسیدند و یک بار نیز در فینال حضور داشتند. آنها در رقابت‌های این دوره هم یک فوق ستاره، مجموعه ای از بازیکنان باتجربه و استعدادهای جوان دارند که می توانند حریفان را غافلگیر کنند. 

فرناندو سانتوس که در ستامبر ۲۰۱۴ هدایت پرتغال را برعهده گرفت، در ۷ دیدار مرحله مقدماتی که روی نیمکت این تیم نشست، به ۷ پیروزی رسید و یک رکورد جدید در پیروزی های پیاپی به عنوان مربی تیم ملی پرتغال به جا گذاشت. هر چند تیم او بی نقص نیست اما همین آمار امیدواری زیادی به هواداران پرتغال می دهد. اینکه پرتغال تا چه مرحله ای به پیش برود، به این بستگی دارد که تا چه اندازه بتوانند بعضی از ضعف های آشکارشان را پوشش بدهند. آشکارترین ضعف آنها نداشتن یک مهاجمِ با کیفیت است.

تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

این مساله که تنها مهاجم نوک شناخته شده آنها در یورو بازیکنی مانند اِدِر خواهد بود، نشان می دهد که آنها در این پست تا چه اندازه دچار کمبود هستند. اگر حریفان پرتغال بتوانند به خوبی کریس رونالدو را مهار کنند (کاری که البته تنها گفتنش آسان است)، گلزنی برای پرتغالی ها بسیار دشوار خواهد شد. هرچند آنها هافبک های خیلی خوبی در اختیار دارند و بعد از سال ها تنها لازم نیست که روی کاپیتان‌شان حساب کنند.

کیفیت و تعداد گزینه هایی که سانتوس در خط میانی در اختیار دارد، به او این اجازه را می دهد با سیستم هایی بازی کند که نیاز به مهاجم ندارد. دقیقا کاری که اسپانیا ۴ سال قبل انجام داد و توانست در اوکراین جام قهرمانی را بالای سر ببرد. فرناندو سیلوا و ژوائو ماریو در این فصل نشان دادند که در بین خلاق ترین و تکنیکی ترین هافبک های اروپا جای دارند. ویلیام کاروالیو و دانیلو هافبک های هجومی با کیفیتی هستند. ضمن اینکه برای پست هافبک های باکس تو باکس، آندره گومز، رناتو سانتوس و آدرین سیلوا در این فصل نمایش های فوق العاده ای ارائه دادند. هر ترکیبی که فرناندو سانتوس انتخاب کند، ژوائو موتینیو تنها بازمانده نسل قبلی هافبک های پرتغال خواهد بود زیرا در یکی، دو سال اخیر استعدادهای جوان خوبی توانستند به خط میانی تیم ملی پرتغال راه پیدا کنند.

تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

برخلاف خط میانی خط دفاعی پرتغال از چنین تنوعی برخوردار نیست. در فرانسه هم بار دیگر ریکاردو کاروالیو و په‌په که هر دو مدافعانی پا به سن گذاشته هستند، احتمالا در ترکیب اصلی قرار می گیرند. در حالی که مصدومیت فابیو کوئنترائو، مدافع چپ تیم و بودن گزینه های متعدد برای سمت راست، پیش بینی یونیت دفاعی پرتغال را دشوار کرده است.
عدم قطعیت در گزینه های خط دفاعی، انجام دفاع تیمی را برای تیم پرتغال بسیار مهم کرده است. موضوعی که فرناندو سانتوس در آن بسیار متبحر است. سانتوس در زمان حضور در یونان این انسجام دفاعی را در این تیم جا انداخت و می تواند همین کار را در تیم کشورش هم انجام دهد.

تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

۹ پیروزی از ۱۰ برد پرتغال با هدایت سانتوس، با اختلاف یک گل به دست آمد و تقریبا درتمام آنها تعداد گل های زده پایین بود. اما توانایی پرتغال در رسیدن به موفقیت در یورو ۲۰۱۶  به این بستگی دارد که آنها در جلوی زمین تا چه اندازه موفق باشند. کریس رونالدو در این مورد گفته:« از زمانی که برای تیم ملی بازی می کنم تا این اندازه بازیکن جوان با کیفیت در تیم ملی حضور نداشتند.»

اگر نسل جدید پرتغال بتواند بازی های خوبشان در رقابت های باشگاهی در تیم ملی را تکرار کنند، رونالدو می تواند برای اولین بار به رویایش برای فتح یک جام ملی برسد. اما با توجه به ضعف هایی که این تیم دارد، رسیدن به جمع ۴ تیم پایانی هم می تواند برای آنها یک موفقیت باشد.

نظرات از پرتغال

ریکاردو، دروازه‌بان سابق تیم‌ملی پرتغال: فکر می‌کنم پرتغال شانس بسیار خوبی دارد. ما تیمی فوق‌العاده داریم. من شخصا بسیاری از بازیکنان را می‌شناسم و می‌دانم که روحیه تیمی فوق‌العاده‌ای در بین بازیکنان وجود دارد  و یک مربی بسیار خوب هم هدایت تیم را برعهده دارد. همه شرایط برای اینکه پرتغال یک تورنمت خوب داشته باشد، مهیاست. دوست دارم این تیم قهرمان شود اما مهمتر از همه این است که بازیکنان به پوشیدن این پیراهن افتخار کنند و چه قهرمان شوند یا نه، باعث افتخار مردم پرتغال شوند.

تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

نونو گومژ، مهاجم سابق تیم‌ملی پرتغال: علاوه بر اینکه یکی از بهترین بازیکنان دنیا یعنی کریس رونالدو را در اختیار داریم، تیم ما ترکیبی بسیار خوب از بازیکنان باتجربه و جوان است. بازیکنان باتجربه ما در رقابت‌های قبلی یورو و جام‌جهانی حضور داشتند و بازیکنان جوانمان نیز می‌توانند جنبه‌های جدیدی به تیم اضافه کنند. ما در گروهی قرار داریم که روی کاغذ صعود از آن ممکن است اما تاریخ فوتبال پرتغال نشان داده که ما غالبا در دیدارهایی که آسان به نظر رسیده، خیلی خوب کار نکردیم؛ اگرچه ما مدعی اصلی گروه هستیم اما باید این را در داخل زمین ثابت کنیم. من معتقدم تیم پرتغال حداقل می‌تواند به مرحله یک چهارم نهایی برسد.

پائولو فوتره، هافبک سابق پرتغال: فکر می‌کنم ما یک یوروی فوق‌العاده خواهیم داشت. باید از روبه‌رو شدن با فرانسه اجتناب کنیم اما پرتغال در روز خوبش می‌تواند هر تیمی را شکست دهد؛ البته در صورتی که بتوانیم بدون ترس بازی کنیم. پرتغال وقتی در شرایط خوب باشد تیم فوق‌العاده‌ای است و این را در یورو ۲۰۱۲ نشان دادیم؛ حتی در مقابل تیم اسپانیا که در نهایت به قهرمانی رسید. واضح است که رونالدو بازیکن کلیدی ماست. اگر کریس در تورنمنت خوب کار کند، پرتغال هم خوب کار خواهد کرد.

آنها چطور بازی می‌کنند؟

آرایش سنتی پرتغال ۳ـ۳ـ۴ است و فرناندو سانتوس در بسیاری از دیدارهایی که هدایت پرتغال را برعهده داشت، از این سیستم استفاده کرد اما به دلیل فقدان سنترفوروارد با کیفیت و در مقابل تعداد زیاد هافبک میانی با استعداد، بسیاری از او خواسته‌اند تا سیستم تیمش را به ۲ـ۴ـ۴ تغییر بدهد یا از سیستم اسپانیا در یورو ۲۰۱۲ که در آن از شماره ۹ کاذب استفاده می‌شد، بهره ببرد؛ سیستمی که در آن برناردو سیلوا می‌تواند به عنوان شماره ۹ کاذب بازی کند.

تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

اما نبود زمان لازم برای چنین تغییر تاکتیکی رادیکالی، این احتمال را افزایش داده که کریس رونالدو به عنوان سنترفوروارد به کار گرفته شود. هر چند شواهد زیادی وجود دارد که او در این پست از تاثیرگذاری کمتری نسبت به زمانی که به عنوان بال چپ به کار گرفته می‌شود، برخوردار است؛ هر چند پرتغال فاقد مهاجم با کیفیت دیگری است.

فرناندو سانتوس در چند دیدار از مثلث نانی، دنی و رونالدو در جلوی زمین استفاده کرد اما همکاری بین این ۳ به خوبی شکل نگرفت. او احتمالا در فرانسه نیز از ترکیب مشابهی استفاده خواهد کرد اما این مثلث این‌بار از برناردو سیلوا، رونالدو و یک نفر از بین نانی یا رافا سیلوا شکل خواهد گرفت. چندان عجیب نخواهد بود اگر سانتوس در زمان بازی تاکتیک تیمش را تغییر دهد کاری که در مرحله مقدماتی معمولا انجام می‌داد و رونالدو را به پست سنترفوروارد در آرایش ۳ـ۳ـ۴ یا ۲ـ۴ـ۴ می‌فرستاد.

تغییری که به چندین گل مهم در دقایق پایانی برای پرتغال منجر شد. اگر پرتغال بتواند به مراحل بالاتر جام برسد، ممکن است سانتوس از زوج با کیفیت دانیلو و ویلیام کاروالیو به عنوان هافبک‌های دفاعی در سیستم ۱ـ۳ـ۲ـ۴ استفاده کند، سیستمی که بیشتر به درد رویارویی با مدعیان رقابت‌ها می‌خورد.

درباره سرمربی:

فرناندو سانتوس ( پرتغالی ـ ۶۱ ساله)

او یکی از معدود مربیانی است که در هر سه باشگاه بزرگ پرتغال بنفیکا، پورتو و اسپورتینگ لیسبون مربیگری کرد. سانتوس مربیگری در چندین باشگاه بزرگ یونانی را نیز در کارنامه دارد. او در سال ۱۹۹۹ با پورتو قهرمان پرتغال شد اما بزرگترین دستاورد او رساندن تیم‌ملی یونان به یورو ۲۰۱۲ و  جام‌جهانی ۲۰۱۴ بود. تیم او در هر دوره از این تورنمنت‌ها به مراحل حذفی رسید.

تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

او زمانی هدایت پرتغال را برعهده گرفت که پائولو بنتو بعد از نتایج ضعیف در جام‌جهانی و پس از آن شکست مقابل آلبانی در مقدماتی یورو اخراج شد. با آمدن سانتوس نتایج تیم خیلی زود تغییر کرد و آنها در ۷ دیدار باقیمانده‌شان در مقدماتی یورو به پیروزی رسیدند. او یک مربی نتیجه‌گراست که روی سازماندهی دفاعی قوی تاکید دارد. ضمن اینکه او به دنبال ایجاد تغییر در تیم‌ملی پرتغال بود و به همین دلیل به چند بازیکن بااستعداد جوان بازی داد.

سانتوس از زبان خودش:

۱- اوزه بیو یا رونالدو؟ نمی‌توانید نابغه‌ها را با هم مقایسه کنید، می‌توانید بگویید موتزارت بهتر است یا بتوون؟

۲- معتقد می‌توانیم یورو ۲۰۱۶ را ببریم. اگر تیم تمرکزش را حفظ کند، با توجه به کیفیتی که داریم شکست دادن ما دشوار است.

۳- با توجه به بازیکنانی با استعدادی که راه پیدا کرده‌اند تردیدی ندارم که پرتغال آینده موفقی خواهد داشت.

تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶

لیست نهایی پرتغال در یورو ۲۰۱۶:

دروازه بان ها: روی پاتریسیو، آنتونی لوپس، ادواردو

مدافعان: ویرینیا، سدریک، کاروالیو، برونو آلوس، په په، خوسه فونته، الیسئو، رافائل گریرو

هافبک ها: ویلیام کاروالیو، دانیلو، ژوائو ماریو، آدرین سیلوا،  آندره گومس، ژوائو موتینیو، رناتو سانچس

مهاجمان: کریس رونالدو، رافا، ریکاردو کوارشما، ادر، نانی

با تشکر / https://international.abipooshan.ir

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تیم ملی پرتغال٬معرفی تیم های یورو ۲۰۱۶”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *