بن‌زما گفت گل می‌زنم دخترم خوشحال می‌شود

بن‌زما گفت گل می‌زنم دخترم خوشحال می‌شود
بن‌زما گفت گل می‌زنم دخترم خوشحال می‌شود
بن‌زما گفت گل می‌زنم دخترم خوشحال می‌شود

بن‌زما گفت گل می‌زنم دخترم خوشحال می‌شود

بن‌زما گفت گل می‌زنم دخترم خوشحال می‌شود / فوتبال جهان : بن زما در مصاحبه ی خود گفت از اینکه به تیم فرانسه برای یورو دعوت نشده است ناراحت است و در حقش بی عدالتی شده است …

اگر يك نفر بيش از سايرين به قهرماني رئال‌مادريد در ليگ قهرمانان اروپا نياز داشت، كسي نبود جز كريم بن‌زما. اين پايان خوبي براي فصلي پر از حاشيه براي او بود كه در نهايت به خاطر جنجال‌هاي به وجود آمده ميان او و ولبوئنا شانس حضور در رقابت‌هاي يورو را از دست داد. اين ضربه سختي براي بن‌زما بود و بدين ترتيب او به رئال پناه آورد تا دردها را فراموش كرده و در نهايت هم توانست با تيم باشگاهي‌‌اش به قهرماني اروپا برسد تا تسكيني براي دردهايش بيابد. در اين مسير مصدوميت‌ها هم باعث رنجش بيشتر او شدند. بن‌زما حالا جايي در تركيب تيم ملي كشورش در يورو ندارد و تاكنون در اين باره سكوت كرده بود اما حالا در گفت‌وگو با ماركا از ناعدالتي‌هايي كه در حقش شده، صحبت كرده است: «در زندگي جايي براي دلخوري نيست.

بايد از اشتباهات درس گرفت. الان آرام و متمركزم. با تيم باشگاهي‌ام به بزرگترين موفقيت ممكن رسيده‌ام و فرانسوي‌ها بالاخره متوجه خواهند شد كه در حق من بي‌عدالتي شده.» اين گزيده‌اي از صحبت‌هاي بن‌زما با ماركاست:

 

بن‌زما گفت گل می‌زنم دخترم خوشحال می‌شود

 

* موقع بالاي سر بردن جام در ميلان به چه كسي فكر مي‌كردي؟
قبل از هر چيز احساس غرور مي‌كردم كه اين جام را برديم. چون فصلي خيلي سخت و پر از احساسات داشتيم. با تغيير سرمربي مشكلاتي ايجاد شد. زيدان آمد و در لاليگا هم چندين امتياز عقب افتاديم. تمام فصل مقابل چشمانم آمد. قطعاً به خانواده‌ام و دخترم و تمام كساني كه به من باور داشتند، فكر مي‌كردم. هواداران، رئيس باشگاه و سرمربي تيم و البته هم‌تيمي‌هايم. رئيس باشگاه هميشه از من حمايت كرده و پشت من بود و حالا زيدان هم همين‌طور. هواداران هم به من اقتدارشان را تمام لحظات نشان دادند.

* از دخترت بگو.
او بهترين هديه‌اي است كه در زندگي گرفته‌ام. قبل از بازي او را ديدم. راضي و خوشحال بود. البته زياد از چيزي سر در نمي‌آورد. چون ۲ سال بيشتر ندارد ولي مرا مي‌بيند و هر وقت گل مي‌زنم خوشحال مي‌شود.

* براي كساني كه در مورد فتح اوندسيما ترديد داشتند، چه پيغامي داري؟ آنهايي كه مي‌گويند حريفان رئال در مسير رسيدن به فينال آنقدرها سرسخت نبودند.
هميشه از تيمي بزرگ و باشگاهي بزرگ انتقاد مي‌شود. هميشه چيزي پيدا مي‌كنند كه به آن ‌گير بدهند. ما در مورد بهترين تيم دنيا صحبت مي‌كنيم ولي در فينال مقابل تيم بزرگي مثل اتلتيكو قرار گرفتيم و با وجود تمام حرف‌هايي كه گفته مي‌شود من بر اين باورم كه اين يكي از بهترين بازي‌هاي ما در طول فصل بود. از يك سو از نظر فيزيكي واكنش خوبي نشان داديم و از نظر رواني هم خوب بوديم. در حالي كه اتلتيكو از هر دوي اين نظر واقعاً قوي است. بازي به وقت اضافه رفت و بازيكنان واقعاً خسته بودند. اما در اينجا كارهاي فيزيكي‌اي كه زيدان از زمان انتصاب در رئال انجام داده بود به چشم آمدند. دو هفته قبل از بازي او به ما هشدار داده بود كه ممكن است بازي به وقت اضافه برود و بايد آماده باشيم.

* فكر مي‌كني اين بهترين سال تو در رئال بود؟ فصل آينده كريم از اين هم بهتر خواهد شد؟
با گذشت زمان پيشرفت بيشتري مي‌كنم و هر بار گل‌هاي بيشتري مي‌زنم و رضايت بيشتري دارم. حس مي‌كنم هواداران دوستم دارند و اين به من قدرت مبارزه مي‌دهد. مصدوميت‌ها واقعاً اذيتم كردند. يك بار در پيش‌فصل مصدوم شدم. بعد از آن در تمام طول سال اثراتش كم و بيش ديده مي‌شد ولي اميدوارم سال بعد، فصل را با مصدوميت شروع نكنم. دركل من توانستم در زمان كمي گل‌هاي زيادي بزنم.

 

بن‌زما گفت گل می‌زنم دخترم خوشحال می‌شود

 

* گريزمن در يورو خواهد بود و تو نه. بازي‌هاي يورو را دنبال خواهي كرد؟
بله. قطعاً. از فوتبال و يورو خوشم مي‌‌آيد. دوست داشتم مي‌توانستم براي كشورم بازي كنم ولي متأسفانه اين كار غيرممكن است.

* اين سخت‌ترين ضربه در كارنامه ورزشي‌ات بود؟
در فوتبال بله. در جام جهاني‌ ۲۰۱۰ هم ضربه خوردم ولي اين ضربه سخت‌تري است. اين يكي از بزرگترين نااميدي‌هاي زندگي من است. در زندگي لحظات سخت زيادي داشته‌ام ولي قطعاً از جايم بلند خواهم شد و مي‌خواهم به بلندترين جايگاه‌ها در فوتبال برسم.

 

بن‌زما گفت گل می‌زنم دخترم خوشحال می‌شود

 

* وقتي فهميدي به اردوي تيم دعوت نشده‌اي چه واكنشي داشتي؟ هضم اين موضوع سخت بود؟
خيلي سخت بود. چون از نظر ورزشي من در تيم جاي داشتم. بعد داستان‌هاي زيادي ساخته شد. پذيرشش قطعاً سخت بود. پذيرفتن و فراموش كردن موضوع. خوش‌شانسي من اين بود كه در تمام لحظات رئالي‌ها را در كنار خودم حس مي‌كردم. به علاوه قهرمان اروپا شديم و اين كمي حالم را بهتر كرد.

* تصميم خاصي در مورد آينده‌ات در تيم ملي نگرفته‌اي؟ آيا دوباره پيراهن تيم را خواهي پوشيد؟
در زندگي جايي براي دلخوري نيست. بايد از اشتباهات درس گرفت و واكنش نشان داد. الان‌ آرام و متمركزم. با تيم باشگاهي‌ام به بالاترين افتخار ممكن رسيده‌ام و فرانسوي‌ها روزي متوجه خواهند شد كه در حقم بي‌عدالتي كرده‌اند.

بن‌زما گفت گل می‌زنم دخترم خوشحال می‌شود

 

* ببخشيد دوباره مي‌پرسم. دوباره حاضري پيراهن فرانسه را بپوشي؟
قطعاً. الان مرا غيرقابل دعوت كردن ناميده‌اند ولي از نظر ورزشي دليلش را درك نمي‌كنم. از نظر قضايي هم هنوز حكمي برايم صادر نشده و من مجرم نيستم ولي بايد صبر كرد و ديد كه رأي دادگاه چه خواهد بود. هر زمان كه مرا بخواهند، مشكلي ندارم. فوتبال و بازي كردن براي تيم ملي را دوست دارم.

* فكر مي‌كنيد دشان و رئيس فدراسيون فوتبال فرانسه تحت فشار و برخلاف ميل باطني‌شان اين تصميم را گرفته‌اند؟ چون هميشه در كنارتان بوده‌اند. فكر مي‌كني همان‌طور كه كانتونا گفته دشان نژادپرست است؟
اين‌طور فكر نمي‌كنم ولي او تحت فشار گروهي از نژادپرستان فرانسه قرار دارد. بايد بدانيد كه در فرانسه حزب افراطي به دور دوم در دو انتخابات اخير رسيده. نمي‌دانم آيا اين فقط تصميم ديديه بوده يا نه. چون من ارتباط خوبي با او و رئيس فدراسيون و با همه دارم. با كسي مشكلي ندارم. اينكه مي‌گويند كه من فردي مشكل‌زا هستم و قصه مي‌سازم و هيچ وقت راضي نيستم دروغ است. بيش از ۴۰ ميليون هوادار در شبكه‌هاي اجتماعي دارم ولي مي‌گويند كه مردم دوستم ندارند. اين خنده‌دار است. فشارها زياد بوده ولي اين تقصير برخي روزنامه‌نگارهايي كه قصه‌سازي كرده‌اند، هم هست. نمي‌تواني ۴۰ ميليون فالوور داشته باشي و تو را دوست نداشته باشند. نمي‌دانم كه دشان اين تصميم را گرفته يا رئيس فدراسيون ولي دوست دارم كه تحت فشار قرار نگيرند. اين اتفاقي است كه رخ داده. من هميشه با فرانسه‌ام و بهترين‌ها را ‌آرزو مي‌كنم.

بن‌زما گفت گل می‌زنم دخترم خوشحال می‌شود

 

* فرانسه مي‌تواند قهرمان يورو شود؟
نمي‌دانم. آنها مي‌توانند به مراحل نهايي برسند. تيم بزرگي دارند كه البته كمي كم‌تجربگي در آن ديده مي‌شود ولي تيم خوبي متشكل از بازيكنان جوان و باانگيزه است و مطمئناً هواداران از تيم حمايت مي‌كنند و اين خوب است. آنها بايد هميشه با تيم ملي باشند.

* اگر به قبل برگردي چيزي هست كه از آن پشيمان باشي؟ به خاطر كمك به ولبويئا در چنين داستاني گرفتار شدي.
در اين ماجرا تنها كسي كه مي‌داند چه شده و از واقعيت‌ها خبر دارد خود ولبوئناست. او نقش بازي كرده و واقعيت را نگفته. چون همه چيز دست اوست. من مي‌خواستم به او كمك كنم. همين. ولي داستان عليه من شد. مهم نيست. زندگي همين است. در فرانسه از من و خانواده‌ام انتقادات زيادي شد. ولي اگر من بد بودم الان در اين جايگاه نبودم. پنج سال در ليون و هفت سال در مادريد و فتح كلي جام.

* خوب است كه كريس در رئال بازنشسته شود؟
قطعاً. در مورد او چه مي‌توانم بگويم. هميشه دوست دارد بازي كند. در كنار بازيكناني در اين سطح، درس‌هاي زيادي مي‌گيري. مهم است اگر او در اينجا بازنشسته شود. اگر بهترين تيم دنيا رئال است او كجا بخواهد برود؟

با تشکر 

https://international.abipooshan.ir

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بن‌زما گفت گل می‌زنم دخترم خوشحال می‌شود”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *