انگلیس با برتری برابر کلمبیا به یک چهارم نهایی رسید

دور یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ سه شنبه شب با دیدار انگلیس و کلمبیا به پایان رسید. این مسابقه تکلیف آخرین تیم صعودکننده به جمع هشت تیم برتر دنیا را مشخص ساخت. مسابقه انگلیس و کلمبیا از ساعت ۲۲ و ۳۰ در ورزشگاه اسپارتاک مسکو برگزار شد.

ترکیب دو تیم برای این مسابقه مشخص شده است، انگلیس با همان ترکیب بازی اول مقابل تونس روانه زمین شده و در سمت مقابل مهمترین اتفاق در ترکیب ابتدایی کلمبیا، غیبت خامس رودریگز است.

انگلیس: پیکفورد، واکر، استونز، مگوایر، یانگ، تریپیه، لینگارد، هندرسون، دله الی، استرلینگ، هری کین

کلمبیا: اوسپینا، آریاس، سانچز، یری مینا، موجیکا، کارلوس سانچز، لرما، کوادرادو، کوئینترو، باریوس، فالکائو

مسابقه در نیمه نخست تقریباً پر سرعت آغاز شد، سه شیرها برتری نامحسوسی در دقایق ابتدایی داشتند که البته ثمری از این برتری نبردند. بهترین فرصت مسابقه در ۲۰ دقیقه ابتدایی، سانتر تریپیه از جناح راست و ضربه سر هری کین بود که توپ روی سقف دروازه فرود آمد. بعد از گذر از ۲۰ دقیقه ابتدایی، کلمبیا خودش را در بازی پیدا کرد و بازی هم بیشتر و بیشتر متعادل تر شد.

 

نیمه اول این مسابقه در نهایت در حالی با تساوی بدون گل پایان یافت که نیمه جذابی از آب در نیامد و خیلی کم شاهد موقعیت های جدی گل روی دروازه ها بودیم. یکی دیگر از فرصت های مهم نیمه اول، ضربه آزاد تریپیه بود که شوت او با اختلاف اندک از کنار دروازه راهی اوت شد. تلاش های لینگارد و هری کین هم برای گلزنی راه به جایی نبرد.

 

نیمه دوم در حالی آغاز شد که باز هم انگلیس میل بیشتری برای گلزنی نسبت به حریف نشان داد، دقیقه ۵۶ آن ها مزد برتری نسبی خود را گرفتند. هری کین با تجربه بالای خودش، موفق شد از مدافع حریف پنالتی بگیرد و خود او هم با یک ضربه دقیق، دروازه اوسپینا را در دقیقه ۵۷ باز کرد تا انگلیس ۱-۰ پیش بیفتد.

نکته قابل توجه این مسابقه درگیری بازیکنان دو تیم در اکثر ضربات شروع مجدد است، به شکلی که داور چندین و چند بار به آن ها تذکر یا کارت زرد داده است. چند دقیقه بعد انگلیس روی یک ارسال دیگر می توانست به گل بعدی برسد. سانتر تریپیه به تیر دوم رسید، ضربه سر دله الی خطرناک بود ولی توپ از بالای دروازه اوسپینا به اوت رفت.

 

در ده دقیقه پایانی فشار کلمبیا بیشتر شد، یک بار در دقیقه ۸۲ اشتباه واکر نزدیک بود کار دست انگلیس دهد که ضربه کوادرادو به آسمان رفت. اما در نهایت در حالی که همه آماده سوت داور می شدند، کلمبیا ناامید نشد و به گل رسید.

در سومین دقیقه از وقت های اضافه بود که سانتر از جناح راست، باز هم با ضربه سری یری مینا همراه شد و توپ بعد از برخورد به تیر دروازه درون تور آرام گرفت و کلمبیا خیلی دیر ولی به موقع و نجات بخش به گل رسید.

 

به این ترتیب دو تیم سی دقیقه دیگر در وقت های اضافه کار را دنبال کردند، در نیمه نخست از وقت های اضافه، کلمبیا تیم برتر بازی بود. زردپوشان به لطف گل دقایق پایانی خود، روحیه گرفتند و با تملک توپ، نسبت به حریف خود برتر بودند، آن ها دو بار هم دروازه انگلیس را تهدید کردند ولی در رسیدن به گل توفیق نداشتند.

 

در نیمه دوم وقت های اضافه، انگلیس تا حدی بهتر بود، اما آن ها هم از دو موقعیت خود بهره نبردند، تا بازی با تساوی در وقت های اضافه و معمول، به ضربات پنالتی برود.

ضربات پنالتی این گونه رقم خورد.

ضربه اول، فالکائو: گل

ضربه دوم، هری کین: گل

ضربه سوم، کوادرادو: گل

ضربه چهارم، رشفورد: گل

ضربه پنجم، موریل: گل

ضربه ششم، هندرسون: مهار توسط اوسپینا

ضربه هفتم، اوریبه: برخورد به تیر دروازه

ضربه هشتم، تریپیه: گل

ضربه نهم، باکا: مهار توسط پیکفورد

ضربه دهم، دایر: گل و تمام.

انگلیس برای اولین بار در تاریخ جام جهانی در ضربات پنالتی پیروز شد و حالا در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف سوئد برود. این مسابقه هفت ژوئن برگزار می شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “انگلیس با برتری برابر کلمبیا به یک چهارم نهایی رسید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *